Pregled bibliografske jedinice broj: 139961
Podržava li biznis održivi razvoj?
Podržava li biznis održivi razvoj? // Društvena istraživanja Časopis za opća društvena pitanja, 12 (2003), 3-4; 403-426 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 139961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podržava li biznis održivi razvoj?
(Does Business Support Sustainable Development?)
Autori
Šimleša, Dražen
Izvornik
Društvena istraživanja Časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 12
(2003), 3-4;
403-426
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Biznis; održivi razvoj; Ujedinjeni narodi; korporacije; globalizacija; «;; pozelenjivanje imidža korporacija»;; .
(Business; sustainable development; United Nations; corporations; globalisation; greenwash)
Sažetak
Tema ovog rada je odnos održivog razvoja i biznisa. Drugim riječima, zanima nas je li moguće pomiriti ekonomiju i ekologiju (zaštitu prirode), odnosno je li moguće ostvarivati razvoj nekog društva ne dovodeći u opasnost prirodne resurse kao i zdravlje ljudi. Nakon uvodnih razmatranja i kratkog određenja pojma održivog razvoja rad se sastoji od dva glavna dijela. U prvom se daje povijesni pregled odnosa između biznisa i očuvanja prirode. Drugi dio koji predstavlja uporište rada analiza je tri tipa odnosa između biznisa i održivog razvoja danas. U tom dijelu cilj nam je razjasniti razlike u ponašanju biznisa prema održivom razvoju, to jest zaštiti prirode i zdravlju ljudi. Tipovi koje smo izdvojili jesu: Paradigma antizelenog stanja (Business as usual) – tip biznisa koji je, kako se obično kaže, zaostao u vremenu i prostoru, odnosno konkretnije kojega još uvijek karakterizira otvoreno neprijateljstvo prema zaštiti prirode koja se u datom slučaju smatra smetnjom ekonomskom rastu i profitu ; drugi tip je ponešto kontroverzniji, a nazvali smo ga Paradigma zelenog pranja (Business as (un)usual), unutar kojeg se nalazi dio biznisa kojeg karakterizira retorika prihvaćanja održivog razvoja, dok se praksa uglavnom svodi na parcijalne projekte koji u ukupnom poslovanju pojedinih korporacija zauzimaju zanemariv postotak ; i treći tip Paradigma zelenog znanja (Business as unusual) predstavlja dio biznisa koji se vizionarski okrenuo prema održivom razviju u potpunosti se posvetivši poštivanju zaštite okoliša, ljudskih prava i zdravlja ljudi te kojemu možemo samo poželjeti širenje i plodnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194203
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Dražen Šimleša
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus