Pregled bibliografske jedinice broj: 138369
Krizno komuniciranje i teorija odnosa s javnostima
Krizno komuniciranje i teorija odnosa s javnostima // Media, culture and public relations, 1 (2002), 1; 19-31 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 138369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Krizno komuniciranje i teorija odnosa s javnostima
(Crisis Communication and Public Relation Theory)
Autori
Plenković, Mario
Izvornik
Media, culture and public relations (1333-6371) 1
(2002), 1;
19-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
criza ; javno ; krizno komuniciranje ; odnosi s javnošću ; teorija o odnosima s javnošću
(crisis ; public ; crisis communication ; public relation ; public relation theory)
Sažetak
U radu se provodi povijesna i holistička analiza krize, čovjeka - komunikatora s javnostima, kriznog komuniciranja, javnosti i novih teorija komuniciranja u cilju sustavnog uspostavljanja nove teorije odnosa s javnostima u procesu kriznog komuniciranja. Analoško-kontrastivnom teorijskom analizom strukturalnih zakonitosti komuniciranja izvedene su temeljne teorije komuniciranja o odnosima s javnostima u opasnostima i krizama. Zagovarajući prolegomenu za uspostavaljanje teorije kriznog komuniciranja u opasnostima i krizama, u radu su sustavno razrađene temeljne teorije o odnosima s javnostima: teorija javnog djelovanja, rekonceptualizirana komparativna teorija komuniciranja s javnostima, teorija motivacije i akcijske spremnosti, teorija brzine misli, teorija uvjeravanja i teorija medija. U radu se krizno komuniciranje posmatra kao vrsta komunikativnog događanja u kojem poruku kreira čovjek - komunikator s javnostima - u procesu strukturiranja i formiranja javnog mnijenja. Krizna poruka se uvijek mora kodirati u onom komunikacijskom kodu koji je primatelju posredovane poruke razumljiv. U zaključnoom razmatranju provodi se prakseološka analiza kriznog komuniciranja u kontekstu implementacije novih teorija o odnosima s javnostima u krizama i opasnostima. Komunikologija krizno komuniciranje promatra s aspekta komunikacijskog trokuta (javno mnijenje, komunikacijsko vrijeme i komunikacijska pažnja relevantne javnosti) u kontekstu izloženih novih teorija o odnosima s javnostima u procesu kriznog komuniciranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA