Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 138269

Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Muranović, Emina
Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja // Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2002. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 138269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja
(Evaluation of reciprocal teaching training of reading strategies)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Muranović, Emina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize / - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2002

Skup
10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 06.11.2002. - 09.11.2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
recipročno poučavanje; strategije čitanja; razumijevanje pročitanog
(reciprocal teaching; reading strategies; reading comprehension)

Sažetak
Razumijevanje pročitanog nije uvijek spontan i automatski proces, već je često potrebno rabiti strategije čitanja. Strategijsko čitanje podrazumijeva i aktivno nadgledanje razumijevanja i reguliranje upotrebe strategija. Budući da mnogi učenici imaju nedovoljno znanje o strategijama za nadgledanje i regulaciju razumijevanja pročitanog, osmišljeni su različiti instrukcijski programi za unapređivanje metakognicije i razumijevanja pri čitanju. Recipročno poučavanje jedna je od metoda za unapređivanje metakognitivne komponente čitanja (Palincsar i Brown, 1984). Ovom metodom uvježbavaju se četiri strategije čitanja: postavljanje pitanja, sažimanje, razjašnjavanje i predviđanje. U treningu se upotrebljava recipročni dijalog kao sredstva za učenje i uvježbavanje strategija. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj recipročnog poučavanja ovih (meta)kognitivnih strategija na razumijevanje pročitanog i na usvajanje strategija sažimanja i postavljanja pitanja. U istraživanju je sudjelovalo je 57 učenika triju petih razreda osnovne škole. Učenici su bili raspoređeni u jednu eksperimentalnu i dvije kontrolne skupine. Tri skupine inicijalno su izjednačene s obzirom na razumijevanje pročitanog, te vještine sažimanja i postavljanja pitanja. U eksperimentalnoj skupini u 12 susreta tijekom 4 tjedna provodio se trening recipročnog poučavanja. Rad s jednom kontrolnom skupinom sastojao se od čitanja istih tekstova kao i u eksperimentalnoj skupini, te odgovaranja na pitanja o pročitanom. S drugom kontrolnom skupinom nije provođen nikakav trening, već je provedeno samo inicijalno i završno mjerenje. U drugom mjerenju provedenom nakon treninga eksperimentalna skupina pokazala je značajno bolje razumijevanje pročitanog u odnosu na obje kontrolne skupine. Eksperimentalna skupina jedina je značajno napredovala i u vještinama sažimanja i postavljanja pitanja između dva mjerenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009021

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Muranović, Emina
Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja // Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2002. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S. & Muranović, E. (2002) Evaluacija treninga recipročnog poučavanja strategija čitanja. U: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krize.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Muranovi\'{c}, Emina}, year = {2002}, keywords = {recipro\v{c}no pou\v{c}avanje, strategije \v{c}itanja, razumijevanje pro\v{c}itanog}, title = {Evaluacija treninga recipro\v{c}nog pou\v{c}avanja strategija \v{c}itanja}, keyword = {recipro\v{c}no pou\v{c}avanje, strategije \v{c}itanja, razumijevanje pro\v{c}itanog}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {NP Plitvi\v{c}ka jezera, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Muranovi\'{c}, Emina}, year = {2002}, keywords = {reciprocal teaching, reading strategies, reading comprehension}, title = {Evaluation of reciprocal teaching training of reading strategies}, keyword = {reciprocal teaching, reading strategies, reading comprehension}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {NP Plitvi\v{c}ka jezera, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font