Pregled bibliografske jedinice broj: 138101
Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora
Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora // Zbornik radova V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002" / Stepanić, Josip (ur.).
Zagreb: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2002. (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 138101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora
(The influence of intake and exhaust manifold configuration on automotive spark ignition engine performance)
Autori
Kozarac, Darko ; Mahalec, Ivan ; Ormuž, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002"
/ Stepanić, Josip - Zagreb : Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2002
Skup
V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motor s unutarnjim izgaranjem; usisni sustav; ispušni sustav; oblik
(internal combustion engine; intake manifold; exhaust manifold; configuration)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati simulacijskih analiza utjecaja oblika usisnog i ispušnog sustava na moment motora, snagu, specifičnu efektivnu potrošnju goriva, stupanj punjenja i udio zaostalih plinova izgaranja. Analize su provedene pomoću računalnog programa AVL Boost u kojem je korišten VIBE-ov model izgaranja. Kod punog opterećenja motora, u cijelom području brzina vrtnje, razmatran je utjecaj raznih konfiguracija usisnog i ispušnog sustava te utjecaj duljine usisnih i ispušnih cijevi. Pokazano je da se primjenom varijabilne duljine usisne cijevi i optimiranjem ispušnog sustava može značajno povećati punjenje cilindra, a time i snaga, u cijelom radnom području motora. Razmatranja su provedena na automobilskom, četverocilindarskom, rednom Ottovom motoru radnog volumena 1.1 dm3.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb