Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 138101

Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora


Kozarac, Darko; Mahalec, Ivan; Ormuž, Krunoslav
Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora // Zbornik radova V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002" / Stepanić, Josip (ur.).
Zagreb: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2002. (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 138101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora
(The influence of intake and exhaust manifold configuration on automotive spark ignition engine performance)

Autori
Kozarac, Darko ; Mahalec, Ivan ; Ormuž, Krunoslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002" / Stepanić, Josip - Zagreb : Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2002

Skup
V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.11.2002

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
motor s unutarnjim izgaranjem; usisni sustav; ispušni sustav; oblik
(internal combustion engine; intake manifold; exhaust manifold; configuration)

Sažetak
U radu su prikazani rezultati simulacijskih analiza utjecaja oblika usisnog i ispušnog sustava na moment motora, snagu, specifičnu efektivnu potrošnju goriva, stupanj punjenja i udio zaostalih plinova izgaranja. Analize su provedene pomoću računalnog programa AVL Boost u kojem je korišten VIBE-ov model izgaranja. Kod punog opterećenja motora, u cijelom području brzina vrtnje, razmatran je utjecaj raznih konfiguracija usisnog i ispušnog sustava te utjecaj duljine usisnih i ispušnih cijevi. Pokazano je da se primjenom varijabilne duljine usisne cijevi i optimiranjem ispušnog sustava može značajno povećati punjenje cilindra, a time i snaga, u cijelom radnom području motora. Razmatranja su provedena na automobilskom, četverocilindarskom, rednom Ottovom motoru radnog volumena 1.1 dm3.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
0120045
0120024

Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Mahalec (autor)

Avatar Url Darko Kozarac (autor)

Avatar Url Krunoslav Ormuž (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kozarac, Darko; Mahalec, Ivan; Ormuž, Krunoslav
Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora // Zbornik radova V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002" / Stepanić, Josip (ur.).
Zagreb: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2002. (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kozarac, D., Mahalec, I. & Ormuž, K. (2002) Utjecaj konfiguracije usisnog i ispušnog sustava na rad automobilskog Ottovog motora. U: Stepanić, J. (ur.)Zbornik radova V. međunarodni znanstveni i stručni skup "Motori i vozila 2002".
@article{article, author = {Kozarac, Darko and Mahalec, Ivan and Ormu\v{z}, Krunoslav}, editor = {Stepani\'{c}, J.}, year = {2002}, keywords = {motor s unutarnjim izgaranjem, usisni sustav, ispu\v{s}ni sustav, oblik}, title = {Utjecaj konfiguracije usisnog i ispu\v{s}nog sustava na rad automobilskog Ottovog motora}, keyword = {motor s unutarnjim izgaranjem, usisni sustav, ispu\v{s}ni sustav, oblik}, publisher = {Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kozarac, Darko and Mahalec, Ivan and Ormu\v{z}, Krunoslav}, editor = {Stepani\'{c}, J.}, year = {2002}, keywords = {internal combustion engine, intake manifold, exhaust manifold, configuration}, title = {The influence of intake and exhaust manifold configuration on automotive spark ignition engine performance}, keyword = {internal combustion engine, intake manifold, exhaust manifold, configuration}, publisher = {Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font