Pregled bibliografske jedinice broj: 137864
Hrvatska medijska politika i javni mediji
Hrvatska medijska politika i javni mediji // Medijska istraživanja, 9 (2003), 1; 59-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 137864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska medijska politika i javni mediji
(Croatian Media Policy and Public Service Media)
Autori
Zgrabljić, Nada
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 9
(2003), 1;
59-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
društvo; medijska politika; javni mediji; Hrvatska
(civil society; media policy; public service media; Croatia)
Sažetak
Temeljem zakona o javnim medijima i procesa njihove uspostave, u članku se predstavlja hrvatska medijska politika prije najnovijih Zakona o telekomunikacijama i Zakona o medijima. Hrvatska, kao i druge zemlje, ima vlastitu osobitu povijest i strategiju razvoja javnih medija. Na primjeru Hrvatske izvještajne novinske agencije - Hine i Hrvatske radiotelevizije (HRT-a) istražuju se sličnosti naše medijske politike i one drugih tranzicijskih zemalja. Svim je tim zemljama zajedničko što nisu imale tradiciju javnih medija jer su mediji u jednopartijskim sustavima bili pod državnim nadzorom, te se uspostava javnih medija pokazala izazovom i za civilno društvo i za političare. Međutim, s obzirom da nema jedinstvene definicije javnih medija, nema ni jedinstvenog pravila o njihovoj konstrukciji. Sadašnji je smjer hrvatske medijske politike pozitivan i pokazuje pomak od normativnog modela re-nacionalizacije (Splichal, 2000) prema modelu koji će razvijati suvremeniji identitet javnih medija u sustavu hrvatske medijske scene. Transformacija u javne medije je spora, a rezultat je balansiranja između zakona i programskih, tržišnih i organizacijskih zahtjeva koje nameće novo medijsko tržište, a mnogo manje - usmjerenosti na suvremene programske izazove koje omogućuju nove tehnologije. Za sada nije sasvim izvjesno kojim će smjerom krenuti hrvatska medijska politika i javni mediji, a tako je bilo i u drugim zemljama tranzicije prije nego što je javna televizija dobila nacionalnu konkurenciju i jači zamah stranog kapitala (Jakubowicz, 2001). Pluralistički medijski sustav, kao alternativa - medijskoj koncentraciji, medijskom monopolu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0017003
Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose
Profili:
Nada Zgrabljić Rotar
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA)
- Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
- Current Index to Journals in Education (CIJE)