Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 137864

Hrvatska medijska politika i javni mediji


Zgrabljić, Nada
Hrvatska medijska politika i javni mediji // Medijska istraživanja, 9 (2003), 1; 59-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 137864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatska medijska politika i javni mediji
(Croatian Media Policy and Public Service Media)

Autori
Zgrabljić, Nada

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 9 (2003), 1; 59-75

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
društvo; medijska politika; javni mediji; Hrvatska
(civil society; media policy; public service media; Croatia)

Sažetak
Temeljem zakona o javnim medijima i procesa njihove uspostave, u članku se predstavlja hrvatska medijska politika prije najnovijih Zakona o telekomunikacijama i Zakona o medijima. Hrvatska, kao i druge zemlje, ima vlastitu osobitu povijest i strategiju razvoja javnih medija. Na primjeru Hrvatske izvještajne novinske agencije - Hine i Hrvatske radiotelevizije (HRT-a) istražuju se sličnosti naše medijske politike i one drugih tranzicijskih zemalja. Svim je tim zemljama zajedničko što nisu imale tradiciju javnih medija jer su mediji u jednopartijskim sustavima bili pod državnim nadzorom, te se uspostava javnih medija pokazala izazovom i za civilno društvo i za političare. Međutim, s obzirom da nema jedinstvene definicije javnih medija, nema ni jedinstvenog pravila o njihovoj konstrukciji. Sadašnji je smjer hrvatske medijske politike pozitivan i pokazuje pomak od normativnog modela re-nacionalizacije (Splichal, 2000) prema modelu koji će razvijati suvremeniji identitet javnih medija u sustavu hrvatske medijske scene. Transformacija u javne medije je spora, a rezultat je balansiranja između zakona i programskih, tržišnih i organizacijskih zahtjeva koje nameće novo medijsko tržište, a mnogo manje - usmjerenosti na suvremene programske izazove koje omogućuju nove tehnologije. Za sada nije sasvim izvjesno kojim će smjerom krenuti hrvatska medijska politika i javni mediji, a tako je bilo i u drugim zemljama tranzicije prije nego što je javna televizija dobila nacionalnu konkurenciju i jači zamah stranog kapitala (Jakubowicz, 2001). Pluralistički medijski sustav, kao alternativa - medijskoj koncentraciji, medijskom monopolu

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0017003

Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose

Profili:

Avatar Url Nada Zgrabljić Rotar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zgrabljić, Nada
Hrvatska medijska politika i javni mediji // Medijska istraživanja, 9 (2003), 1; 59-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Zgrabljić, N. (2003) Hrvatska medijska politika i javni mediji. Medijska istraživanja, 9 (1), 59-75.
@article{article, author = {Zgrablji\'{c}, Nada}, year = {2003}, pages = {59-75}, keywords = {dru\v{s}tvo, medijska politika, javni mediji, Hrvatska}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Hrvatska medijska politika i javni mediji}, keyword = {dru\v{s}tvo, medijska politika, javni mediji, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zgrablji\'{c}, Nada}, year = {2003}, pages = {59-75}, keywords = {civil society, media policy, public service media, Croatia}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Croatian Media Policy and Public Service Media}, keyword = {civil society, media policy, public service media, Croatia} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA)
  • Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
  • Current Index to Journals in Education (CIJE)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font