Pregled bibliografske jedinice broj: 137638
Međunarodni standardi i strategije učenja za ljudska prava
Međunarodni standardi i strategije učenja za ljudska prava // Ljudska prava za nepravnike / Vučinić, N., Spajić-Vrkaš, V i Bjeković, S. (ur.).
Podgorica : Zagreb: Centar za ljudska prava Univerziteta Crne Gore ; Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2003.
CROSBI ID: 137638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međunarodni standardi i strategije učenja za ljudska prava
(International standards and learning strategies for human rights)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ljudska prava za nepravnike
Urednik/ci
Vučinić, N., Spajić-Vrkaš, V i Bjeković, S.
Izdavač
Centar za ljudska prava Univerziteta Crne Gore ; Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Podgorica : Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
ISBN
86-84521-00-5
Ključne riječi
ljudska prava, obrazovanje, međunarodni dokumenti, međunarodni standardi, međunarodne strategije, mehanizmi nadzora, Ujedinjeni narodi, UNESCO, Vijeće Europe, Europska Unija, nevladine organizacije, nastavni programi
(human rights, education, international documents, international standards, international strategies, supervision mechanism, United nations, UNESCO, Council of Europe, European Union, NGOs, educational programs)
Sažetak
U radu se daje pregled razvoja i primjene međunarodnih i regionalnih standarda i strategija u području obrazovanju za ljudska prava. Pokazuje se da je promicanje obrazovanja za ljudska prava jedna od najvažnijih obveza međunarodne zajednice, nacionalnih vlada, civilnog društva i građana te da je ta obveza stara više od pola stoljeća i da izvire iz teksta Opće deklaracije o ljudskim pravima u kojemu stoji ne samo da je obrazovanje jedno od općih, neotuđivih i nedjeljivih ljudskih prava nego i da je ono sredstvo za ostvarenje drugih prava, zbog čega treba pridonijeti, između ostaloga, punom razvoju ljudske osobe i međukulturnom razumijevanju. Usprkos tome, kako analiza primjene međunarodnih i regionalnih standarda pokazuje, ta se obveza do početka devedesetih godina 20. stoljeća, kad se okolnosti mijenjaju ponajviše pod pritiskom organizacija civilnog društva, rijetko poštivala zbog niza međusobno isprepletenih uzroka. Među njima, autorica posebnu pozornost posvećuje elistističkoj tradiciji u razvoju i primjeni međunarodnog sustava zaštite ljudskih prava koja se oslanja na uske specijalističke i administrativne krugove te zaključuje da je neučinkovitost međunarodnih instrumenata zaštite vjerojatno posljedica nedostatnog poznavanja općih standarda ljudskih prava od strane samih građana. Naime, puna primjena standarda ne ovisi samo o obuhvatnosti i jasnoći međunarodnih instrumenata, niti samo o domaćoj pravnoj zaštiti, ili pak o ekspertnim znanjima nekih posebnih grupa stručnjaka i vladinih tijela, nego ponajviše i presudno o tome da li, koliko i kako te standarde razumije svaki pojedini građanin. Nažalost, usprkos naglog porasta inicijativa i programa u tom području, zbog nejasnoća koncepcijske naravi, nepostojanja barem temeljnih indikatora kvalitete, kroničnog zapostavljanja potrebe za evaluacijom rezultata, kao i zbog nepostojanja sustavnih analiza i komparacija u tom području, malo se sa sigurnošću može reći o stvarnoj učinkovitosti obrazovanja za ljudska prava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija