Pregled bibliografske jedinice broj: 137543
Metodička načela u oblikovanju udžbenika književnosti
Metodička načela u oblikovanju udžbenika književnosti // Zborniku Ivana Mimice / Bjelanović, Živko i Pilić, Šime (ur.).
Split: Visoka učiteljska škola u Splitu, 2003.
CROSBI ID: 137543 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodička načela u oblikovanju udžbenika književnosti
(Methodic principles in creation of literature textbooks)
Autori
Bežen, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zborniku Ivana Mimice
Urednik/ci
Bjelanović, Živko i Pilić, Šime
Izdavač
Visoka učiteljska škola u Splitu
Grad
Split
Godina
2003
Raspon stranica
ISBN
953-99200-0-0
Ključne riječi
Metodička načela, udžbenici književnosti
(Methodic principles, literature textbooks)
Sažetak
U tradiciji izdavanja udžbenika za nastavni predmet Hrvatski jezik su posebni udžbenici za jezik i izražavanje i posebni udžbenici za književnost s medijskom kulturom). Struktura udžbenika bitno ovisi o strukturi nastavnog predmeta i sadržaju nastavnog programa, a tu postoje značajne razlike između nižih razreda osnovne škole, viših razreda osnovne škole i srednje škole. Udžbenici književnosti ponajprije su metodičke knjige te se njihovim ukupnim oblikovanjem najkompetentnije bavi metodika hrvatskoga jezika, odnosno njezina grana metodika književnosti, za svaki stupanj školovanja. U ovom radu navode se metodička načela za oblikovanje udžbenika književnosti bez obzira na školski stupanj. To su: usklađenost udžbenika s nastavnim programom, reprezentativnost tekstova i pisaca u udžbeniku književnosti, primjerenost književnog teksta spoznajnim mogućnostima učenika, obveznost književnometodičkog predloška, nastavna jedinica &#8211 ; osnovna strukturna jedinica udžbenika, obveznost metodičke opreme (instrumentarija), žanrovska raznovrsnost udžbenika, prisutnost pisaca (tekstova) iz nacionalne i svjetske književnosti, tematska bliskost književnih tekstova učenikovu iskustvu i interesima, otvorenost udžbenika književnosti povezivanju s drugim umjetnostima i medijima, otvorenost udžbenika primjeni različitih metodičkih sustava, strategija i metoda i funkcionalnost likovnih priloga u udžbeniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA