Pregled bibliografske jedinice broj: 137508
Destruktivni stereotipi u odnosu politike prema promjenama u obrazovnom sustavu
Destruktivni stereotipi u odnosu politike prema promjenama u obrazovnom sustavu // Zbornik radova 4. sabora hrvatskih pedagoga : Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003.
CROSBI ID: 137508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Destruktivni stereotipi u odnosu politike prema promjenama u obrazovnom sustavu
(Destructive stereotypes of politic toward educational reform)
Autori
Bežen, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zbornik radova 4. sabora hrvatskih pedagoga : Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
Urednik/ci
Vrgoč, Hrvoje
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
ISBN
953-6134-47-0
Ključne riječi
politički stereotipi, obrazovni sustav, javna potrošnja, politička podobnost, plaće učitelja, politička promocija.
(political stereotypes, educational system, public expenditure, political corectness, teachers salaries, political promotion)
Sažetak
Hrvatska je među posljednjim zemljama u Europi u kojoj nisu ni započele promjene obrazovnog sustava po uzoru na suvremena razvijena društva. Rasprave o tome tijekom 2001. - 2003. godine pokazuju da su politika i znanost u Hrvatskoj, kao najvažniji čimbenici stvaranja uvjeta za promjene, zatočenici tradicionalističkih mentalnih stereotipa o odnosima politike i obrazovanja te ulozi obrazovanja u društvenom razvitku. Ti su stereotipi u politici ponajprije ovi: obrazovanje je potrošnja, politička podobnost važnija je od stručne, plaće učitelja trebaju biti najniže u javnim djelatnostima, obrazovanje ima bezrezervnu potporu političara u koju nitko ne vjeruje, zalaganje za obrazovanje političarima služi samo za vlastitu promociju, obrazovanje je pogodan prostor za nadmetanje političkih stranaka i grupacija. Funkcioniranje tih stereotipa kazuje da naše političke strukture nisu spremne ni sposobne za provođenje potrebnih promjena obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA