Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 137479

Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji


Bezinović, Petar; Ristić Dedić, Zrinka
Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji, 2003. (elaborat/studija).


CROSBI ID: 137479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji
(School Experiences and Perception of School in High School Students in Primorsko-goranska County)

Autori
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka

Izvornik
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija

Godina
2003

Ključne riječi
zadovoljstvo školom; strah od škole; percepcija akademske nekompetentnosti; nepoželjna ponašanja u školi; indikatori kvalitete obrazovanja
(school satisfaction; fear of school; perception of academic inadequacy; undesirable school behaviour; indicators on the quality of education)

Sažetak
U radu je dat pregled stavova o školi, iskustava i doživljaja škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Ispitan je širok spektar indikatora kvalitete obrazovnog procesa (angažman i tretman učenika), utvrđeno je zadovoljstvo školom (izborom škole, zadovoljstvo nastavnicima i nastavnim sadržajima). Također je istražena i prisutnost nepoželjnih oblika doživljavanja škole i neprimjerenog ponašanja u školi (percepcija nekompetentnosti, strah od škole, izostajanje s nastave, školsko nasilje). Istraživanje je provedeno na uzorku od 1303 djevojaka i 1149 mladića, u dobi od 14 do 19 godina, učenika 30 gimnazija i strukovnih škola. Rezultati upućuju na relativno učestalo javljanje niza negativnih reakcija učenika. Nastavni sadržaji uglavnom su im nezanimljivi, učenici se osjećaju preopterećeni brojem sati i opsegom gradiva, te ne komuniciraju dovoljno s nastavnicima izvan zadanih okvira nastave. Škola ne potiče kreativnost i razmišljanje, zanemaruje timsko i aktivno učenje, a učenike ne uči dovoljno vještinama učenja. Kod dijela učenika, posebno djevojaka, prisutan je znatan strah od škole, kao i osjećaj nekompetentnosti u udovoljavanju zahtjeva škole. Date su smjernice za djelovanje u cilju poboljšanja funkcioniranja škola i unapređivanja kvalitete obrazovnog sustava na lokalnoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100502

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Petar Bezinović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bezinović, Petar; Ristić Dedić, Zrinka
Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji, 2003. (elaborat/studija).
Bezinović, P. & Ristić Dedić, Z. (2003) Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Institut za društvena istraživanja u Zagrebu. Elaborat/studija.
@unknown{unknown, author = {Bezinovi\'{c}, Petar and Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka}, year = {2003}, keywords = {zadovoljstvo \v{s}kolom, strah od \v{s}kole, percepcija akademske nekompetentnosti, nepo\v{z}eljna pona\v{s}anja u \v{s}koli, indikatori kvalitete obrazovanja}, title = {\v{S}kolska iskustva i do\v{z}ivljaj \v{s}kole kod u\v{c}enika srednjih \v{s}kola u Primorsko-goranskoj \v{z}upaniji}, keyword = {zadovoljstvo \v{s}kolom, strah od \v{s}kole, percepcija akademske nekompetentnosti, nepo\v{z}eljna pona\v{s}anja u \v{s}koli, indikatori kvalitete obrazovanja} }
@unknown{unknown, author = {Bezinovi\'{c}, Petar and Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka}, year = {2003}, keywords = {school satisfaction, fear of school, perception of academic inadequacy, undesirable school behaviour, indicators on the quality of education}, title = {School Experiences and Perception of School in High School Students in Primorsko-goranska County}, keyword = {school satisfaction, fear of school, perception of academic inadequacy, undesirable school behaviour, indicators on the quality of education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font