Pregled bibliografske jedinice broj: 137479
Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji
Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji, 2003. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 137479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska iskustva i doživljaj škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji
(School Experiences and Perception of School in High School Students in Primorsko-goranska County)
Autori
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka
Izvornik
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2003
Ključne riječi
zadovoljstvo školom; strah od škole; percepcija akademske nekompetentnosti; nepoželjna ponašanja u školi; indikatori kvalitete obrazovanja
(school satisfaction; fear of school; perception of academic inadequacy; undesirable school behaviour; indicators on the quality of education)
Sažetak
U radu je dat pregled stavova o školi, iskustava i doživljaja škole kod učenika srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Ispitan je širok spektar indikatora kvalitete obrazovnog procesa (angažman i tretman učenika), utvrđeno je zadovoljstvo školom (izborom škole, zadovoljstvo nastavnicima i nastavnim sadržajima). Također je istražena i prisutnost nepoželjnih oblika doživljavanja škole i neprimjerenog ponašanja u školi (percepcija nekompetentnosti, strah od škole, izostajanje s nastave, školsko nasilje). Istraživanje je provedeno na uzorku od 1303 djevojaka i 1149 mladića, u dobi od 14 do 19 godina, učenika 30 gimnazija i strukovnih škola. Rezultati upućuju na relativno učestalo javljanje niza negativnih reakcija učenika. Nastavni sadržaji uglavnom su im nezanimljivi, učenici se osjećaju preopterećeni brojem sati i opsegom gradiva, te ne komuniciraju dovoljno s nastavnicima izvan zadanih okvira nastave. Škola ne potiče kreativnost i razmišljanje, zanemaruje timsko i aktivno učenje, a učenike ne uči dovoljno vještinama učenja. Kod dijela učenika, posebno djevojaka, prisutan je znatan strah od škole, kao i osjećaj nekompetentnosti u udovoljavanju zahtjeva škole. Date su smjernice za djelovanje u cilju poboljšanja funkcioniranja škola i unapređivanja kvalitete obrazovnog sustava na lokalnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100502
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Petar Bezinović
(autor)