Pregled bibliografske jedinice broj: 137477
Stavovi učitelja o udžbenicima i udžbeničkoj politici
Stavovi učitelja o udžbenicima i udžbeničkoj politici // Napredak (Zagreb), 144 (2003), 1; 66-80 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 137477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja o udžbenicima i udžbeničkoj politici
(Attitudes of teachers about textbooks and texbook policies)
Autori
Bežen, Ante
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 144
(2003), 1;
66-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
stavovi učitelja; udžbenici; udžbenička politika; zakon o udžbenicima; metodički priručnik; roditelji; učenici.
(attitudes of teachers; textbooks; texbook policies; textbook law; methodics handbook; parents; pupils)
Sažetak
Istraživanje prikazano u ovom radu zapravo je obrada ankete među učiteljima osnovnih i srednjih škola koju je provelo Ministarstvo prosvjete i športa krajem 2001. godine, uoči donošenja Zakona o udžbenicima za osnovne i srednje škole te usporedba rezultata ankete s odredbama tog zakona. Usporedba pokazuje da se stavovi učitelja o udžbenicima i udžbeničkoj politici slažu s dijelom zakonskih odredbi, a dijelu se protive. Učitelji s npr. slažu s odredbom o obvezi metodičkog priručnika i o ovlaštenju učitelja da izabiru udžbenike koje će upotrebljavati. Ne slažu se pak s izostankom ograničenja vremena uporabe udžbenika bez provjere aktualnosti sadržaja i mogućnošću izdavanja neograničenog broja usporednih udžbenika. Iz istraživanja proizlazi i da bi za provjeravanje i praćenje udžbenika bilo nužno osnovati stalnu istraživačku jedinicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA