Pregled bibliografske jedinice broj: 137458
Nacrt fenomenologije udžbenika za osnovne i srednje škole
Nacrt fenomenologije udžbenika za osnovne i srednje škole // Napredak (Zagreb), 143 (2002), 4; 414-430 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 137458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nacrt fenomenologije udžbenika za osnovne i srednje škole
(Phenomenology dratf for textbooks for elementary and secondary school)
Autori
Bežen, Ante
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 143
(2002), 4;
414-430
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
udžbenik; fenomenologija udžbenika; djelatnosti u stvaranju udžbenika; stručni profili u stvaranju udžbenika; učitelji; nakladnici
(textbook; phenomenology of textbooks; professions in textbook creation; profiles in textbook creation; teachers; publishers)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj udžbenici za osnovne i srednje škole u prosvjetnoj su i široj društvenoj javnosti jedno od najistaknutijih stručnih i političkih pitanja već cijelo desetljeće. Usprkos tome fenomenologija udžbenika, koju bi trebala respektirati udžbenička politika, do danas nije znanstveno istražena. Stoga su, kao pokušaj kompleksnog ulaženja u fenomen udžbenika, znanstvenim metodama obrađeni podaci o udžbenicima iz upravne operative Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske s ciljem da se utvrdi nacrt fenomenologije udžbenika i udžbeničke politike u Hrvatskoj prema njihovoj osnovnu konfiguraciji i kvantifikaciji. Utvrđeni su glavni parametri udžbeničkog fenomena: sadržaj pojma udžbenik, djelatnosti koje sudjeluju u stvaranju i primjeni udžbenika te stručni i radni profili osoba koje sudjeluju u pisanju, proizvodnji, distribuciji, primjeni u nastavi i vrednovanju udžbenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA