Pregled bibliografske jedinice broj: 137444
Udžbenik književnosti kao književnoznanstveno, metodičko i društveno pitanje
Udžbenik književnosti kao književnoznanstveno, metodičko i društveno pitanje // Napredak (Zagreb), 143 (2002), 1; 60-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 137444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenik književnosti kao književnoznanstveno, metodičko i društveno pitanje
(Literature textbooks as literate, scientific, methodology and social question)
Autori
Bežen, Ante
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 143
(2002), 1;
60-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
udžbenik književnosti; sadržajno-funkcionalni slojevi; metodičko djelo; stručna i javna mjerila za kvalitetu udžbenika.
(handbook for literature; content-functional levels; methodology; expert and public measures for quality textbooks)
Sažetak
Rasprave i kritike o udžbenicima književnosti često su jednostrane i nevjerodostojne jer ne zahvaćaju tu vrstu udžbenika u svim njegovim sadržajno-funkcionalnim slojevima. To su sljedeći slojevi: književnoumjetnički, književnoteorijski, lingvističko-stilistički, medijski, sloj ostalih umjetnosti, psihološki, pedagoški i didaktičko-metodički. Udžbenik književnosti mora biti bitno utemeljen u najboljoj književnosti, znanosti o književnosti i metodici književnosti. Ma koliko udžbenik bio svojevrsna antologija književnih tekstova, on je ponajprije metodičko djelo jer je namijenjen pouci i učenju o književnoj umjetnosti. Osim stručnih mjerila postoje i tzv. javna mjerila za udžbenike književnosti jer su oni knjige od javnog interesa. Najvažnija javna mjerila su: ideološko-političko, ekonomsko i kulturno. U nas još nisu izgrađena vjerodostojna mjerila za objektivno i znanstveno utemeljeno vrednovanje udžbenika književnosti, što je posljedica nedovoljno razvijene teorije udžbenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA