Pregled bibliografske jedinice broj: 137440
Razdoblja u razvoju metodike hrvatskoga jezika
Razdoblja u razvoju metodike hrvatskoga jezika // Metodika, 3 (2002), 4; 7-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 137440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razdoblja u razvoju metodike hrvatskoga jezika
(Periods in the development of methodology of Croatian language)
Autori
Bežen, Ante
Izvornik
Metodika (1332-7879) 3
(2002), 4;
7-25
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
razdoblja metodike hrvatskoga jezika; implicitna metodika; protometodika; iskustvena metodika; znanstvena metodika.
(periods of methodology of Craotian language; implicit methodology; experinece methodology; scientific methodology)
Sažetak
U svom povijesnom razvitku do statusa znanstvene discipline metodika hrvatskoga jezika prošla je četiri glavna razdoblja: implicitne metodike, protometodike, iskustvene metodike i znanstvene metodike. Ta su razdoblja uspostavljena prema kriterijima bitnima za postojanje metodike: postojanje pouke u hrvatskome jeziku, pojavljivanje prvih udžbenika hrvatskoga jezika, početak školovanja posebnih nastavnika hrvatskoga jezika i uvođenje metodike u sveučilišni studij kao posebne studijske discipline. Tako razdoblje implicitne metodike traje od prvih početaka do pojave prvog udžbenika (početnice) 1527., drugo razdoblje protometodike je od 1527. do uvođenja posebnih profesora za hrvatski jezik (1850.), treće razdoblje iskustvene metodike traje od 185o. do uključivanja metodike hrvatskoga jezika kao posebnog kolegija na Filozofski fakultet u Zagrebu 1953., a četvrto razdoblje znanstvene metodike traje od njezina uključivanja na sveučilište do danas. Za svako od tih razdoblja značajno je i određeno stanje metodičke teorije i prakse. Osnivačima znanstvene metodike hrvatskoga jezika smatraju se Dragutin Rosandić (prvi šef sveučilišne katedre za metodiku) i Stjepko Težak koji su, svaki na svome području, objavili temeljne znanstvene metodičke knjige te udžbenike za učenike i priručnike za nastavnike u kojima su i praktično izložili svoja metodička učenja, a odgojili su i značajan broj znanstvenih metodičara. Danas se metodika hrvatskoga jezika predaje na svim nastavničkim fakultetima i visokim školama gdje se studira hrvatski jezik, ima svoj opsežan znanstveni korpus i stručnjake te svoje časopise, istraživanja i druge scijentometrijske elemente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA