Pregled bibliografske jedinice broj: 136427
Elektroničko poslovanje : redefinirana strategija
Elektroničko poslovanje : redefinirana strategija // Zbornik radova Savjetovanja CASE 14
Opatija: Case Publishing, 2002. str. 295-302 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 136427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektroničko poslovanje : redefinirana strategija
(E-business Strategy : redefined strategy)
Autori
Vrček, Neven ; Kermek, Dragutin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova Savjetovanja CASE 14
/ - Opatija : Case Publishing, 2002, 295-302
Skup
CASE 14 - Metode i alati za projektiranje informacijskih sustava
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 03.06.2002. - 07.06.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
elektroničko poslovanje; poslovna strategija; strateško planiranje razvoja informacijskih sustava
(e-business; business strategy; information system development strategic planning)
Sažetak
Pritisak svakodnevnih tehnoloških promjena te brzina i neprestana evolucija elektroničkog poslovanja predstavljaju teško opterećenje za poduzeće. Tako brz slijed promjena sugerira koncept poslovanja koji je gotovo kontradiktoran sa strateškim pristupom upravljanju i planiranju razvoja informacijskog sustava. Postavlja se pitanje kakvog smisla ima promišljati budućnost poslovanja kada nestaje većina poslovnih konstanti i sve je podložno preispitivanju. Stoga su brojni autori proglasili strateški pristup upravljanju poduzećem neprihvatljivim u suvremenim uvjetima. Posljedica takvog pristupa bila je popularizacija poslovanja temeljenog na filozofiji ranog ulaska u segment tržišta i prenaglašene pokretljivosti poduzeća u skladu s tehnološkim promjenama. Inzistiranje na pokretljivosti pogubno je djelovalo na bilo kakvu dugoročnu orijentaciju. Pokazuje se da je većina njihovih sljedbenika neslavno završila s prvim valom elektroničkog poslovanja. Trebalo je proći ovu lekciju da naučimo da je i elektroničko poslovanje samo poslovanje. Stoga i elektroničko poslovanje, više od svih drugih, mora imati jasan koncept te strategiju razvoja i tržišnog opstanka. Internet pojačava konkurenciju. Strateška prednost sve se manje traži u Internetu samom već u komplementarnosti elektroničkog i tradicionalnog poslovanja. Suočavamo se s drugim valom elektroničkog poslovanja koji će cijeniti tradicionalne poslovne vrijednosti te ih kreativno uvezati s globalnom telekomunikacijskom infrastrukturom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti