Pregled bibliografske jedinice broj: 136373
Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom
Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40 (2004), 1; 65-77 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 136373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom
(Picture and word semantics in aphasic patients)
Autori
Prizl Jakovac, Tatjana ; Brestovci, Behlul
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 40
(2004), 1;
65-77
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
afazija; teškoće imenovanja; auditivno prepoznavanje riječi; vizualno prepoznavanje riječi
(aphasia; naming difficulties; auditive recognizing of words; visual recognizing of words)
Sažetak
Rad je prikaz ispitivanja sposobnosti imenovanja kod osoba s afazijom, te određivanja kategorije pogreške uz provjeru učestalosti pojave pogrešaka na istim zadacima vezanim uz povezivanje izgovorene i napisane riječi sa slikom. Cilj je bio provjeriti učestalost pojave istih pogrešaka kod ispitanika s afazijom uzrokovanom sličnom lokalizacijom oštećenja mozga i odgovarajućom vrstom afazije. U istraživanju su korišteni zadaci Psycholinguistic Assessments of Language Processing in Aphasia (PALPA, Kay, Lesser, Colthear, 1992) kojima su ispitane sposobnosti imenovanja osoba s afazijom, te razlikovanje semantičkih teškoća od ostalih. Istraživanjem je obuhvaćeno 16 ispitanika s afazičnim teškoćama, osam žena i osam muškaraca u dobi od 32 do 60 godina. Pretpostavka da postoji razlika između povezivanja izgovorene i napisane riječi sa slikom između različitih vrsta afazija nije potvrđena. Rezultati nisu pokazali sustavnost pogrešaka na istim zadacima. Pogreške koje su se pojavljivale u oba subtesta bile su prisutne kod većine ispitanika bez obzira na lokalizaciju oštećenja i vrstu afazije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Excerpta Medica
- Special Educational Needs Abstracts
- Exceptional Child Education Resources (ECER-ERIC)
- Content Pages in Education
- PsychInfo