Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 136027

Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje


Auf-Franić, Hildegarde; Oluić, Veljko; Žarnić, Tonči; Bertina, Marina; Korlaet, Luka; Rister, Vanja; Roth-Čerina, Mia
Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje / Karač, Zlatko (ur.).
Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2003


CROSBI ID: 136027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje
(Elementary schools, guidelines for programming, planning and designing)

Autori
Auf-Franić, Hildegarde ; Oluić, Veljko ; Žarnić, Tonči ; Bertina, Marina ; Korlaet, Luka ; Rister, Vanja ; Roth-Čerina, Mia

Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)

Izdavač
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2003

Stranica
54

ISBN
953-6229-14-5

Ključne riječi
arhitektura; škola; projektiranje
(architecture; school; designing)

Sažetak
Svrha osnovnoga školstva određena je Zakonom o osnovnom školstvu: "stjecanje znanja, pojmova, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad ili daljnje školovanje". Osnovno školstvo traje minimalno 8 godina i obvezno je za svu djecu, uobičajeno u dobi od 6-7 do 14-15 godina. Za učenike od prvoga do četvrtoga razreda nastava se organizira kao razredna nastava, a za učenike od petoga do osmoga razreda kao predmetna nastava. Prema organizaciji školske mreže, osnovne škole dijele se matične (centralne) i područne škole. Područni odjeli okupljaju učenike nižih razreda (od I. do IV.) s određenog područja, dok obveznici viših razreda (od V. do VIII.) u pravilu polaze matičnu školu. Područni odjeli imaju zasebnu zgradu, ali u pedagoško-obrazovnom smislu čine cjelinu s matičnom školom. Kapacitet školske zgrade određen je brojem učenika, a proizlazi iz broja školskih obveznika na području unutar predviđenoga radijusa gravitacije i ovisi o gustoći naseljenosti. Pedagoški normativi za građenje osnovnih škola ograničavaju najveći kapacitet školske zgrade za osnovnu školu na 720 učeničkih mjesta (24 učionice), a optimalno je 480 do 600 učenika. Prostorna struktura školske zgrade određena je društvenim ciljevima škole, primijenjenom pedagoškom metodom za organizaciju nastave, ekonomskim mogućnostima društva, kao i specifičnim urbanističkim, arhitektonskim i graditeljskim karakterisitkama uže sredine u kojoj se škola gradi. Prostorni sklopovi škole su: razredna nastava, predmetna nastava s prostorima za tjelesnu i zdrastvenu kulturu, društveni prostori, prostori za organizaciju i koordinaciju rada škole, gospodarski prostori, ostali prostori (ulaz, komunikacije, sanitarije i sl.), te vanjski prostori. Smatra se da je pedagoški povoljno odvojiti učionice za niže razrede (I. do IV.). Udžbenik "Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje" namijenjen je studentima arhitekture te korištenju u stručnoj praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam



POVEZANOST RADA


Projekti:
0054025

Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Auf-Franić, Hildegarde; Oluić, Veljko; Žarnić, Tonči; Bertina, Marina; Korlaet, Luka; Rister, Vanja; Roth-Čerina, Mia
Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje / Karač, Zlatko (ur.).
Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2003
Karač, Z. (ur.) (2003) Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje. Zagreb. Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@unknown{unknown, author = {Auf-Frani\'{c}, Hildegarde and Olui\'{c}, Veljko and \v{Z}arni\'{c}, Ton\v{c}i and Bertina, Marina and Korlaet, Luka and Rister, Vanja and Roth-\v{C}erina, Mia}, editor = {Kara\v{c}, Z.}, year = {2003}, pages = {54}, keywords = {arhitektura, \v{s}kola, projektiranje}, isbn = {953-6229-14-5}, title = {Osnovne \v{s}kole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje}, keyword = {arhitektura, \v{s}kola, projektiranje}, publisher = {Arhitektonski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@unknown{unknown, author = {Auf-Frani\'{c}, Hildegarde and Olui\'{c}, Veljko and \v{Z}arni\'{c}, Ton\v{c}i and Bertina, Marina and Korlaet, Luka and Rister, Vanja and Roth-\v{C}erina, Mia}, editor = {Kara\v{c}, Z.}, year = {2003}, pages = {54}, keywords = {architecture, school, designing}, isbn = {953-6229-14-5}, title = {Elementary schools, guidelines for programming, planning and designing}, keyword = {architecture, school, designing}, publisher = {Arhitektonski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font