Pregled bibliografske jedinice broj: 136027
Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje
Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje / Karač, Zlatko (ur.).
Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2003
CROSBI ID: 136027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje
(Elementary schools, guidelines for programming, planning and designing)
Autori
Auf-Franić, Hildegarde ; Oluić, Veljko ; Žarnić, Tonči ; Bertina, Marina ; Korlaet, Luka ; Rister, Vanja ; Roth-Čerina, Mia
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2003
Stranica
54
ISBN
953-6229-14-5
Ključne riječi
arhitektura; škola; projektiranje
(architecture; school; designing)
Sažetak
Svrha osnovnoga školstva određena je Zakonom o osnovnom školstvu: "stjecanje znanja, pojmova, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad ili daljnje školovanje". Osnovno školstvo traje minimalno 8 godina i obvezno je za svu djecu, uobičajeno u dobi od 6-7 do 14-15 godina. Za učenike od prvoga do četvrtoga razreda nastava se organizira kao razredna nastava, a za učenike od petoga do osmoga razreda kao predmetna nastava. Prema organizaciji školske mreže, osnovne škole dijele se matične (centralne) i područne škole. Područni odjeli okupljaju učenike nižih razreda (od I. do IV.) s određenog područja, dok obveznici viših razreda (od V. do VIII.) u pravilu polaze matičnu školu. Područni odjeli imaju zasebnu zgradu, ali u pedagoško-obrazovnom smislu čine cjelinu s matičnom školom. Kapacitet školske zgrade određen je brojem učenika, a proizlazi iz broja školskih obveznika na području unutar predviđenoga radijusa gravitacije i ovisi o gustoći naseljenosti. Pedagoški normativi za građenje osnovnih škola ograničavaju najveći kapacitet školske zgrade za osnovnu školu na 720 učeničkih mjesta (24 učionice), a optimalno je 480 do 600 učenika. Prostorna struktura školske zgrade određena je društvenim ciljevima škole, primijenjenom pedagoškom metodom za organizaciju nastave, ekonomskim mogućnostima društva, kao i specifičnim urbanističkim, arhitektonskim i graditeljskim karakterisitkama uže sredine u kojoj se škola gradi. Prostorni sklopovi škole su: razredna nastava, predmetna nastava s prostorima za tjelesnu i zdrastvenu kulturu, društveni prostori, prostori za organizaciju i koordinaciju rada škole, gospodarski prostori, ostali prostori (ulaz, komunikacije, sanitarije i sl.), te vanjski prostori. Smatra se da je pedagoški povoljno odvojiti učionice za niže razrede (I. do IV.). Udžbenik "Osnovne škole, upute za programiranje, planiranje i projektiranje" namijenjen je studentima arhitekture te korištenju u stručnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA
Projekti:
0054025
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb
Profili:
Veljko Oluić
(autor)
Hildegarde Auf-Franić
(autor)
Tonči Žarnić
(autor)
Marina Bertina
(autor)
Luka Korlaet
(autor)
Vanja Rister
(autor)
Mia Roth-Čerina
(autor)