Pregled bibliografske jedinice broj: 13567
Tekstovi glazbenoteorijskog karaktera u hrvatskim zemljama od Mihaela Šiloboda-Bolšića (1760.) do Džona Rastića (1816.)
Tekstovi glazbenoteorijskog karaktera u hrvatskim zemljama od Mihaela Šiloboda-Bolšića (1760.) do Džona Rastića (1816.) // Dani hvarskog kazališta. Hrvatska književnost uoči Preporoda / Batušić, Nikola (ur.).
Split: Književni krug Split, 1997. str. 581-588 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 13567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tekstovi glazbenoteorijskog karaktera u hrvatskim zemljama od Mihaela Šiloboda-Bolšića (1760.) do Džona Rastića (1816.)
(Musico-Theoretical Texts in Croatian Lands from Mihael Šilobod-Bolšić (1769) till Džono Rastić (1816))
Autori
Tuksar, Stanislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani hvarskog kazališta. Hrvatska književnost uoči Preporoda
/ Batušić, Nikola - Split : Književni krug Split, 1997, 581-588
Skup
Dani hvarskog kazališta. Hrvatska književnost uoči Preporoda
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 12.05.1996. - 15.05.1996
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazbeni priručnik; glazbeni traktat; rječnik; glazbena teorija; leksikografija; glazbena historiografija; akustika; muzikoterapija
(music manual; musical treatise; dictionary; music theory; lexicography; music historiography; acoustics; music therapy)
Sažetak
Članak donosi preliminarni pregled osoba, tema i društvenih sredina u kojima su djelovali pisci o glazbi u hrvatskim zemljama u razdoblju 1760.-1816. Istraživanje je utvrdilo postojanje desetak autora i njihovih djela s potpunim ili djelomičnim glazbenoteorijskim sadržajem. To su: Mihael Šilobod-Bolšić, Paolo Serra, Gianrinaldo Carli, Josip Franjo Domin, Ivan Velikanović, Julije Bajamonti, Joakim Stulli, Francesco Maria Appendini, Josip Voltiggi, Junije/Džono Rastić. Kratka analiza svakog teksta pokazuje da se radi o priručnicima, rječnicima, traktatima i jednoj pjesmi, da se bave glazbenom teorijom, leksikografijom, historiografijom, akustikom i muzikoterapijom, te da je navedeno razdoblje jedno od kvalitetom slabijih razdoblja hrvatske misli o glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA