Pregled bibliografske jedinice broj: 135621
Škola i psihosomatski simptomi kod srednjoškolaca
Škola i psihosomatski simptomi kod srednjoškolaca // Napredak (Zagreb), 143 (2002), 3; 279-290 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 135621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola i psihosomatski simptomi kod srednjoškolaca
(School and Psychosomatic Symptoms in Secondary School Students)
Autori
Bezinović, Petar ; Tkalčić, Mladenka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 143
(2002), 3;
279-290
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescencija; psihosomatski simptomi; strah od škole
(adolescence; psychosomatic symptoms; fear of school)
Sažetak
U radu je istražena učestalost doživljavanja psihosomatskih simptoma kod učenika srednjih škola i povezanost tih simptoma sa školskim iskustvima i doživljavanjem škole od učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 2014 djevojaka i 1688 mladića u dobi od 15 do 19 godina, učenika svih razreda svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Rezultati upućuju na zabrinjavajuću učestalost pojava psihosomatskih simptoma kod srednjoškolaca, osobito kod djevojaka. Simptomi su značajno povezani sa strahom od škole, osjećajem nekompetentnosti za školu, tendencijom prema izbjegavanju nastave, brojem opravdanih sati izostanaka iz škole, nezadovoljstvom izborom škole i percepcijom neprimjerenih ponašanja nastavnika. Rezultati alarmantno upućuju na potrebu mijenjanja školskog ozračja da bi iz školske prakse bio eliminiran strah, osjećaj nekompetentnosti i demotivirajući tretman učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100502
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Mladenka Tkalčić
(autor)