Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 135439

Ponavljanje riječi i logatoma - razlike u fonološkom razvoju djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima


Miletić, Tamara
Ponavljanje riječi i logatoma - razlike u fonološkom razvoju djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima, 2003., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 135439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ponavljanje riječi i logatoma - razlike u fonološkom razvoju djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima
(Words and logatoms repetition - differences in phonological development in children with SLI and children with articulation disorders)

Autori
Miletić, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
Podatak o recenziji nije dostupan

Godina
2003

Stranica
37

Mentor
Blaži, Draženka

Ključne riječi
posebne jezične teškoće; artikulacijski poremećaji; percepcija
(specific language impairment; articulation disorders; perception)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je istražiti postoje li razlike u kognitivnim sposobnostima kao što su percepcija, kratkotrajno pamćenje i radna memorija između djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima s posebnim naglaskom na istraživanju jezične sastavnice fonologije. Postavljeno je pitanje jesu li u pozadini artikulacijskih i JEZIČNIH POREMEĆAJA iste vrste teškoća. U ovom istraživanju ispitana su dva uzorka od po dvadesetero djece. Jedan uzorak činila su djeca s posebnim jezičnim teškoćama, a drugi djeca s artikulacijskim poremećajima. Skupine ispitanika bile su izjednačene po dobi i spolu. Sva djeca bila su predškolske dobi u rasponu od 3 godine i 11 mjeseci do 6 godina i 10 mjeseci. Mjerni instrument se sastojao od liste riječi i liste logatoma pomoću kojih smo procjenjivali kognitivne sposobnosti djeteta kao što su percepcija, kratkotrajno pamćenje i radna memorija. Kod obrade podataka izračunavao se postotak za sve varijable i Hi-kvadrat test da bi se utvrdila statistički značajna razlika. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u ponavljanju riječi i logatoma između skupina ispitanika iako obje skupine ispitanika imaju fonološke deficite. Kod djece s posebnim jezičnim teškoćama fonološki deficiti su posljedica većeg broja nesustavnih pogrešaka u izgovoru određenih glasova, oštećene percepcije i deficita u kratkotrajnom pamćenju i radnoj memoriji. Kod djece s artikulacijskim poremećajima fonološki deficiti su posljedica manjeg broja nesustavnih pogrešaka u izgovoru određenih glasova i oštećene auditivne percepcije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013001

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Draženka Blaži (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miletić, Tamara
Ponavljanje riječi i logatoma - razlike u fonološkom razvoju djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima, 2003., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Miletić, T. (2003) 'Ponavljanje riječi i logatoma - razlike u fonološkom razvoju djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece s artikulacijskim poremećajima', diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mileti\'{c}, Tamara}, year = {2003}, pages = {37}, keywords = {posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, artikulacijski poreme\'{c}aji, percepcija}, title = {Ponavljanje rije\v{c}i i logatoma - razlike u fonolo\v{s}kom razvoju djece s posebnim jezi\v{c}nim te\v{s}ko\'{c}ama i djece s artikulacijskim poreme\'{c}ajima}, keyword = {posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, artikulacijski poreme\'{c}aji, percepcija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mileti\'{c}, Tamara}, year = {2003}, pages = {37}, keywords = {specific language impairment, articulation disorders, perception}, title = {Words and logatoms repetition - differences in phonological development in children with SLI and children with articulation disorders}, keyword = {specific language impairment, articulation disorders, perception}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font