Pregled bibliografske jedinice broj: 135405
Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom
Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, 6. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, Hrvatska, 2002. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 135405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Semantičko Povezivanje Riječi sa Slikom kod Osoba s Afazijom
(Picture and word semantics in aphasic patients)
Autori
Prizl Jakovac, Tatjana ; Brestovci, Behlul
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, 6. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.10.2002. - 25.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
afazija; teškoće imenovanja; auditivno prepoznavanje riječi; vizualno prepoznavanje riječi
(aphasia; naming difficulties; auditive recognizing of words; visual recognizing of words)
Sažetak
Rad je prikaz ispitivanja sposobnosti imenovanja kod osoba s afazijom, te određivanja kategorije pogreške uz provjeru učestalosti pojave pogrešaka na istim zadacima vezanim uz povezivanje izgovorene i napisane riječi sa slikom. Cilj je bio provjeriti učestalost pojave istih pogrešaka kod ispitanika s afazijom uzrokovanom sličnom lokalizacijom oštećenja mozga i odgovarajućom vrstom afazije. U istraživanju su korišteni zadaci Psycholinguistic Assessments of Language Processing in Aphasia (PALPA, Kay, Lesser, Colthear, 1992) kojima su ispitane sposobnosti imenovanja osoba s afazijom, te razlikovanje semantičkih teškoća od ostalih. Istraživanjem je obuhvaćeno 16 ispitanika s afazičnim teškoćama, osam žena i osam muškaraca u dobi od 32 do 60 godina. Pretpostavka da postoji razlika između povezivanja izgovorene i napisane riječi sa slikom između različitih vrsta afazija nije potvrđena. Rezultati nisu pokazali sustavnost pogrešaka na istim zadacima. Pogreške koje su se pojavljivale u oba subtesta bile su prisutne kod većine ispitanika bez obzira na lokalizaciju oštećenja i vrstu afazije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija