Pregled bibliografske jedinice broj: 135383
NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje)
NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje) // Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva" / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 587-593 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 135383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje)
(Not to recognize - not to take effect - brake the rules (specific language impairment, dyslexia, dysgraphia - reference on present situation))
Autori
Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Znaor, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva"
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 587-593
Skup
Sabor pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječje pravo na pomoć; pravo na obrazovanje
(children right of help; right of education)
Sažetak
Stavovi i odnosi prema djeci u različitim društvenim i državnim uređenjima dugo su oblikovani tzv. "običajnim" pravima koja vrlo često proizlaze iz ekonomskih uvjeta, ali i iz određenih psiholoških mehanizama koji imaju samo dalju vezu s društvenim uvjetima (Kovačević, Stančić i Mejovšek, 1988). I dok su obaveze djece, ili bolje rečeno roditelja spram djece (npr. školovanje), mnogo ranije definirane kroz zakone, tek se u novije vrijeme prava iskazuju pisanim dokumentima (Konvencija o pravima djeteta, 2000 ; Svjetska deklaracija o opstanku, zaštiti i razvoju djece) kojima se populacija djece određuje kao posebna skupina. Naglasak je ovih akata na sprječavanju zadiranja u integritet djeteta i osiguravanju mogućnosti njihova pravilnoga rasta i razvoja. Oblikovanjem i prihvaćanjem posebnih zakona pojačava se društvena osjetljivost za različite vidove zlostavljanja i zanemarivanja djece te za ostvarivanje dječjih prava (Radbill, 1980 ; Azar i Wolf, 1989). Premda deklarativna, neka se prava ne ostvaruju. Većina društava i država, a tu pripada i Hrvatska, ima sankcije za fizičke i psihičke povrede ličnosti djeteta, odnosno kazne koje se odnose na zlostavljanje i zanemarivanje za počinitelje, no nisu predviđene kazne za nepružanje pomoći odnosno neostvarivanje prava na pomoć. Promatrajući odnos društva kroz prava djece u nas, nastojat u ovome radu se nastoje izdvojiti obilježja zakonskih prava djece sa specifičnim teškoćama - jezičnim poremećajem, disleksijom i disgrafijom. Također se pokušava razložiti uloga društva i osoba koje se djecom bave (roditelja, odgajatelja, učitelja) sa stanovišta odgovornosti za provođenje prava na pomoć i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija