Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 135383

NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje)


Blaži, Draženka; Vancaš, Mirjana; Znaor, Mirjana
NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje) // Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva" / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 587-593 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 135383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje)
(Not to recognize - not to take effect - brake the rules (specific language impairment, dyslexia, dysgraphia - reference on present situation))

Autori
Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Znaor, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva" / Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 587-593

Skup
Sabor pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
dječje pravo na pomoć; pravo na obrazovanje
(children right of help; right of education)

Sažetak
Stavovi i odnosi prema djeci u različitim društvenim i državnim uređenjima dugo su oblikovani tzv. "običajnim" pravima koja vrlo često proizlaze iz ekonomskih uvjeta, ali i iz određenih psiholoških mehanizama koji imaju samo dalju vezu s društvenim uvjetima (Kovačević, Stančić i Mejovšek, 1988). I dok su obaveze djece, ili bolje rečeno roditelja spram djece (npr. školovanje), mnogo ranije definirane kroz zakone, tek se u novije vrijeme prava iskazuju pisanim dokumentima (Konvencija o pravima djeteta, 2000 ; Svjetska deklaracija o opstanku, zaštiti i razvoju djece) kojima se populacija djece određuje kao posebna skupina. Naglasak je ovih akata na sprječavanju zadiranja u integritet djeteta i osiguravanju mogućnosti njihova pravilnoga rasta i razvoja. Oblikovanjem i prihvaćanjem posebnih zakona pojačava se društvena osjetljivost za različite vidove zlostavljanja i zanemarivanja djece te za ostvarivanje dječjih prava (Radbill, 1980 ; Azar i Wolf, 1989). Premda deklarativna, neka se prava ne ostvaruju. Većina društava i država, a tu pripada i Hrvatska, ima sankcije za fizičke i psihičke povrede ličnosti djeteta, odnosno kazne koje se odnose na zlostavljanje i zanemarivanje za počinitelje, no nisu predviđene kazne za nepružanje pomoći odnosno neostvarivanje prava na pomoć. Promatrajući odnos društva kroz prava djece u nas, nastojat u ovome radu se nastoje izdvojiti obilježja zakonskih prava djece sa specifičnim teškoćama - jezičnim poremećajem, disleksijom i disgrafijom. Također se pokušava razložiti uloga društva i osoba koje se djecom bave (roditelja, odgajatelja, učitelja) sa stanovišta odgovornosti za provođenje prava na pomoć i obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Demografija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013001

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Draženka Blaži (autor)

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)

Avatar Url Mirjana Znaor (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Blaži, Draženka; Vancaš, Mirjana; Znaor, Mirjana
NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje) // Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva" / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 587-593 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Blaži, D., Vancaš, M. & Znaor, M. (2003) NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KRŠITI PRAVA (posebne jezične teškoće, disleksija, disgrafija - osvrt na sadašnje stanje). U: Vrgoč, H. (ur.)Zbornik radova Sabora pedagoga Hrvatske : "Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva".
@article{article, author = {Bla\v{z}i, Dra\v{z}enka and Vanca\v{s}, Mirjana and Znaor, Mirjana}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2003}, pages = {587-593}, keywords = {dje\v{c}je pravo na pomo\'{c}, pravo na obrazovanje}, title = {NE PREPOZNATI - NE DJELOVATI - KR\v{S}ITI PRAVA (posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, disleksija, disgrafija - osvrt na sada\v{s}nje stanje)}, keyword = {dje\v{c}je pravo na pomo\'{c}, pravo na obrazovanje}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bla\v{z}i, Dra\v{z}enka and Vanca\v{s}, Mirjana and Znaor, Mirjana}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2003}, pages = {587-593}, keywords = {children right of help, right of education}, title = {Not to recognize - not to take effect - brake the rules (specific language impairment, dyslexia, dysgraphia - reference on present situation)}, keyword = {children right of help, right of education}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font