Pregled bibliografske jedinice broj: 135248
Istraživački miniprojekt i evaluacija znanja i sposobnosti
Istraživački miniprojekt i evaluacija znanja i sposobnosti // XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Knjiga sažetaka / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Publisher, 2003. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 135248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživački miniprojekt i evaluacija znanja i sposobnosti
(Research Miniproject and Evaluation of Knowledge and Abilities)
Autori
Judaš, Nenad ; Vrkljan, Petar ; Peter, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Knjiga sažetaka
/ Zrnčević, Stanka - Zagreb : Publisher, 2003
Skup
XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2003. - 19.02.2003
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
miniprojekt; evaluacija znanja i sposobnosti
(miniproject; evaluation of knowledge and abilities)
Sažetak
Ovaj miniprojekt kreiran je s ciljem određivanja znanja te sposobnosti i vještina učenika. Može biti izveden kao grupni ili individualni rad u redovnoj nastavi, no u praksi je dosad izveden samo kao grupni. Sam miniprojekt kreiran je kao niz međusobno nadopunjujućih zadataka i pokusa. U prvom koraku potrebno je odrediti empirijsku i molekulsku formulu nepoznatog spoja. Potom, na temelju molekulske formule, treba pretpostaviti moguće pripadajuće vrste spojeva. Slijedi pokus čiji rezultat ograničava izbor samo na aldehide i ketone. Nakon pokusa valja nacrtati strukturne formule svih odgovarajućih aldehida i ketona. Slijedi drugi pokus čiji rezultat eliminira aldehide i sužava izbor na tri ketona. Treći pokus eliminira jedan od ketona. Konačno rješenje daje usporedba molekulskih struktura preostalih ketona s 1H&#61485 ; NMR spektrom nepoznatog spoja. Učenici nakon svakog koraka miniprojekta provjeravaju svoj učinak i bilježe ostvarene bodove. Na kraju na temelju ostvarenih bodova utvrđuju svoju ocjenu. Profesor bez provjere upisuje ocjenu u imenik. Praksa je pokazala da učenici ne varaju. Tome je jedan od glavnih razloga njihova motivacija. Sami određuju svoj uspjeh &#61485 ; doslovno i preneseno. Za ovu provjeru znanja učenici su pomno pripremani. Sama priprema je vrlo složena. S jedne strane učenici su upućeni u traženje podataka, a težište je postavljeno na operativno znanje. S druge strane odgajani su pošteno prikazivati rezultate istraživanja (etička načela su u samom temelju znanosti). Za razumijevanje kemije bitno je makro promjenu tumačiti na molekulskoj razini i istovremeno ju, na istoj razini, opisati odgovarajućim simboličkim jezikom. Stoga su u miniprojektu uključeni i pokus i pismeni rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA