Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 135213

Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi


Vrkljan, Petar; Judaš, Nenad
Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi // XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Publisher, 2003. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 135213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi
(Research Miniproject in the Classroom)

Autori
Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka / Zrnčević, Stanka - Zagreb : Publisher, 2003

Skup
XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2003. - 19.02.2003

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
miniprojekt; nastava kemije
(miniproject; teaching chemistry)

Sažetak
Učeničke istraživačke miniprojekte1 moguće je izvoditi u vannastavnoj aktivnosti, izbornoj ili redovnoj nastavi. To mogu biti učenički radovi u okviru Susreta i natjecanja PZM, maturalni radovi i zadaci za provjeru znanja, sposobnosti i vještina. Miniprojekte u redovnoj nastavi moguće je uspješno izvesti u blok satovima (90'). Ovo vrijeme omogućuje učenicima izvesti kvalitativne i kvantitativne pokuse, obraditi rezultate mjerenja i na temelju njih zaključivati. Uvođenje miniprojekta u redovnu nastavu podiže njenu kvalitetu, a iskustvo pokazuje da tome još dodatno doprinosi samobodovanje i samoocjenjivanje učenika. Svaki nastavnik može kreirati vlastiti miniprojekt na temelju svojeg iskustva i ideja, ili na temelju već objavljenog. Miniprojekt je moguće razviti iz običnog pokusa. Primjer: Mjerenje debljine Al&#61485 ; folije &#61485 ; miniprojekt kreiran na temelju reakcije HCl i Al. Cilj ovog miniprojekta je, između ostalog, primjena stehiometrije, koju bi ionako trebalo učiti na temelju pokusa. Opis: U epruvetu staviti malo aluminija i uliti nekoliko mililitara 20 % vodene otopine HCl. Opažanje: Nastaju mjehurići. Pitanja: Što znače mjehurići? Koji je to plin? Koliko je nastalo vodika? Je li moguće izmjeriti volumen nastalog vodika? Je li moguće povezati volumen nastalog vodika i masu izreagiralog aluminija? O čemu ovisi volumen nastalog vodika? Kako algebarski izraziti odnos volumena, tlaka i temperature plina? Koja je veza između mase aluminija i njegovog volumena? Koji je odnos volumena i debljine aluminijske folije? Problemski zadatak: Kako odrediti debljinu aluminijske folije bez uporabe mikrovijaka i sličnih stvarčica? Učenici predlažu rješenje. Postavljaju aparaturu. Promatraju reakciju, mjere volumen vodika, očitavaju tlak i temperaturu. Ispisuju definicijske jednadžbe i jednadžbu kemijske reakcije. U konačnici obrađuju rezultate mjerenja i izračunavaju rješenje problemskog zadatka. Pri kreiranju miniprojekta bitno je osmisliti problemski zadatak, koji uključuje postavljanje hipoteze, eksperimentalni dio i obradu rezultata mjerenja. Za izvođenje miniprojketa u redovnoj nastavi potrebna je temeljita priprema učenika. U toj pripremi veliku pomoć mogu pružiti edukacijski Internet sadržaji poput projekta HPD&#61485 ; a E&#61485 ; škola2 koji dodatno angažira učenika i predstavlja koristan način provođenja slobodnog vremena. 1) Ljubić I., Weihnacht Z. i Vrkljan P., Istraživački miniprojekt u učenju kemije, XIV. Skup hrvatskih kemičara, Knjiga sažetaka, Zagreb, RH, 1995, str. 414. 2) Meštrović E. i Judaš N., School Model for New Millennium &#61485 ; Croatian Project of E&#61485 ; School, 16th International Conference on Chemical Education, Budapest, (2000).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0119630

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nenad Judaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrkljan, Petar; Judaš, Nenad
Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi // XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Publisher, 2003. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Vrkljan, P. & Judaš, N. (2003) Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi. U: Zrnčević, S. (ur.)XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Vrkljan, Petar and Juda\v{s}, Nenad}, editor = {Zrn\v{c}evi\'{c}, S.}, year = {2003}, pages = {308}, keywords = {miniprojekt, nastava kemije}, title = {Istra\v{z}iva\v{c}ki miniprojekt u redovnoj nastavi}, keyword = {miniprojekt, nastava kemije}, publisher = {Publisher}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vrkljan, Petar and Juda\v{s}, Nenad}, editor = {Zrn\v{c}evi\'{c}, S.}, year = {2003}, pages = {308}, keywords = {miniproject, teaching chemistry}, title = {Research Miniproject in the Classroom}, keyword = {miniproject, teaching chemistry}, publisher = {Publisher}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font