Pregled bibliografske jedinice broj: 135213
Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi
Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi // XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka / Zrnčević, Stanka (ur.).
Zagreb: Publisher, 2003. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 135213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživački miniprojekt u redovnoj nastavi
(Research Miniproject in the Classroom)
Autori
Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - knjiga sažetaka
/ Zrnčević, Stanka - Zagreb : Publisher, 2003
Skup
XVIII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2003. - 19.02.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
miniprojekt; nastava kemije
(miniproject; teaching chemistry)
Sažetak
Učeničke istraživačke miniprojekte1 moguće je izvoditi u vannastavnoj aktivnosti, izbornoj ili redovnoj nastavi. To mogu biti učenički radovi u okviru Susreta i natjecanja PZM, maturalni radovi i zadaci za provjeru znanja, sposobnosti i vještina. Miniprojekte u redovnoj nastavi moguće je uspješno izvesti u blok satovima (90'). Ovo vrijeme omogućuje učenicima izvesti kvalitativne i kvantitativne pokuse, obraditi rezultate mjerenja i na temelju njih zaključivati. Uvođenje miniprojekta u redovnu nastavu podiže njenu kvalitetu, a iskustvo pokazuje da tome još dodatno doprinosi samobodovanje i samoocjenjivanje učenika. Svaki nastavnik može kreirati vlastiti miniprojekt na temelju svojeg iskustva i ideja, ili na temelju već objavljenog. Miniprojekt je moguće razviti iz običnog pokusa. Primjer: Mjerenje debljine Al&#61485 ; folije &#61485 ; miniprojekt kreiran na temelju reakcije HCl i Al. Cilj ovog miniprojekta je, između ostalog, primjena stehiometrije, koju bi ionako trebalo učiti na temelju pokusa. Opis: U epruvetu staviti malo aluminija i uliti nekoliko mililitara 20 % vodene otopine HCl. Opažanje: Nastaju mjehurići. Pitanja: Što znače mjehurići? Koji je to plin? Koliko je nastalo vodika? Je li moguće izmjeriti volumen nastalog vodika? Je li moguće povezati volumen nastalog vodika i masu izreagiralog aluminija? O čemu ovisi volumen nastalog vodika? Kako algebarski izraziti odnos volumena, tlaka i temperature plina? Koja je veza između mase aluminija i njegovog volumena? Koji je odnos volumena i debljine aluminijske folije? Problemski zadatak: Kako odrediti debljinu aluminijske folije bez uporabe mikrovijaka i sličnih stvarčica? Učenici predlažu rješenje. Postavljaju aparaturu. Promatraju reakciju, mjere volumen vodika, očitavaju tlak i temperaturu. Ispisuju definicijske jednadžbe i jednadžbu kemijske reakcije. U konačnici obrađuju rezultate mjerenja i izračunavaju rješenje problemskog zadatka. Pri kreiranju miniprojekta bitno je osmisliti problemski zadatak, koji uključuje postavljanje hipoteze, eksperimentalni dio i obradu rezultata mjerenja. Za izvođenje miniprojketa u redovnoj nastavi potrebna je temeljita priprema učenika. U toj pripremi veliku pomoć mogu pružiti edukacijski Internet sadržaji poput projekta HPD&#61485 ; a E&#61485 ; škola2 koji dodatno angažira učenika i predstavlja koristan način provođenja slobodnog vremena. 1) Ljubić I., Weihnacht Z. i Vrkljan P., Istraživački miniprojekt u učenju kemije, XIV. Skup hrvatskih kemičara, Knjiga sažetaka, Zagreb, RH, 1995, str. 414. 2) Meštrović E. i Judaš N., School Model for New Millennium &#61485 ; Croatian Project of E&#61485 ; School, 16th International Conference on Chemical Education, Budapest, (2000).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA