Pregled bibliografske jedinice broj: 134609
Informacijska i komunikacijska tehnologija u obrazovanju kao okruženje inteligentnih tutorskih sustava
Informacijska i komunikacijska tehnologija u obrazovanju kao okruženje inteligentnih tutorskih sustava, 2003. (ekspertiza).
CROSBI ID: 134609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska i komunikacijska tehnologija u obrazovanju kao okruženje inteligentnih tutorskih sustava
(Information and Comunication Technology in Education as a Environment of the Intelligent Tutoring Systems)
Autori
Stankov, Slavomir ; Amižić, Ani ; Žitko, Branko
Izvornik
Interni izvještaj
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ekspertiza
Godina
2003
Ključne riječi
Informacijska i komunikacijska tehnologija; obrazovanje; E-Learning; SCORM; standardi; inteligentni tutorski sustavi
(Information and Commnication Technology; Education; E-Learning; SCORM; Standards; Intelligent Tutoring Systems)
Sažetak
Informacijska i komunikacijska tehnologija je postala sastavi dio tradicionalne nastave ili pak kao zamjena takvoj nastavi u sinkronom ili pak asinkronom načinu. Posljednjih je godina na informacijskoj usluzi WWW zasnovano više tisuća sustava koji se mogu smatrati direktnom primjenom informacijske i komunikacijske tehnologije. Većina tih sustava svoj rad zasnivaju na statičkom prikazu nastavnog sadržaja. Povećanje mogućnosti takvih sustava obrazovanja postiže se dodavanjem interaktivnih, adaptabilnih i inteligentnih funkcija. Takve je funkcije moguće implementirati dinamičkim generiranjem Web sadržaja ovisnosti o učenikovim upitima. Upotreba tih tehnologija omogućuje razvoj Web orijentiranih autorskih ljuski za izgradnju inteligentnih tutorskih sustava kojima se pristupa putem standardnih Web pretraživača. Posebno mjesto zauzima i nova paradigma učenja uz pomoć različitih uređaja temeljenih na elektronskoj tehnologiji, nazvana E-Learning paradigma, kao svekolika zamjena za sve ono što se razdoblju od oko pedeset godina istraživalo i razvijalo u području primjene računalnih sustava u procesu učenja i poučavanja. E-Learning temeljno doprinosi ovom području i ističe dvije bitne odrednice i to: // Sustav za upravljanje učenjem - Learning Management System // Standarde s osloncem na sustav SCORM &#8211 ; Sherable Content Object Refernce Model. Inteligentni tutorski sustavi ponovno dobivaju na značenju jer su istraživači u protekom razdoblju istaknuli važnost pedagogijske paradigme ovih sustava s ponovnim isticanjem tzv. &#8220 ; 2-sigma&#8221 ; problema karakterističan za uspješnost u postizanju znanja u usporedbi individualnog i grupnog rada. Ovaj interni izvještaj se upravo bavi ovim problemima te ima za cilj ukazati na povezanost našeg istraživanja i daljnjeg razvoja sustava TEx-Sys kao autorske ljuske za izgradnju inteligentnih tutorskih sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo