Pregled bibliografske jedinice broj: 134455
Upitnici emocionalne inteligencije (kompetentnosti) UEK
Upitnici emocionalne inteligencije (kompetentnosti) UEK // Zbirka psihologijskih skala i upitnika / Lacković-Grgin, Katica ; Proroković, Ana ; Ćubela, Vera i Penezić, Zvjezdan Penezić (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2002. str. 27-41
CROSBI ID: 134455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upitnici emocionalne inteligencije (kompetentnosti) UEK
(The questionnaires of emotional intelligence and competence)
Autori
Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zbirka psihologijskih skala i upitnika
Urednik/ci
Lacković-Grgin, Katica ; Proroković, Ana ; Ćubela, Vera i Penezić, Zvjezdan Penezić
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2002
Raspon stranica
27-41
ISBN
953-6721-04-X
Ključne riječi
upitnici, emocionalna inteligencija, emocionalna kompetentnost
(Questionnaires, emotional intelligence, emotional competence)
Sažetak
Operacionalizacija konstrukta emocionalne inteligencije je izvršena skalama samoprocjene. Prema modelu Mayera i Saloveya (1999) formulirane su tvrdnje čiji se sadržaj odnosio na svaku od 16 sposobnosti iz modela (detaljan opis pojedinih sposobnosti modela nalazi se u Mayer i Salovey, 1999. str. 29.). One su dobijene kombinacijom četiri razine složenosti procesa od kojih je svaka sadržavala četiri razvojno različite sposobnosti. Ispitanici su na skalama Likertovog tipa od pet stupnjeva procjenjivali razvijenost vlastitih sposobnosti iz domene emocionalne inteligencije. Ovakav pristup je karakterističan za ispitivanje samopoimanja, a relevantan je zbog toga što se osobe obično ponašaju u skladu s uvjerenjem o vlastitim sposobnostima (Bandura, 1977 ; prema Bezinović, 1988)). Konačna verzija upitnika (UEK-136) imala je 136 čestica rasposređenih u 16 subskala (Takšić, 1998a ; Takšić, Jurin, Cvenić, 2001). Tvrdnje su u upitniku prezentirane slučajnim redosljedom (prema abecednom redu početnog slova tvrdnje). Iz verzije skale od 136 čestica izabrane su čestice u dvije kraće verzije upitnika koje su imale 45 (UEK-45), odnosno 15 čestica (UEK-15 ; Takšić, 2001). Osnovni razlog za konstrukciju kraćih skala je praktičnost, kao i mogućnost uporabe u istraživanjima i praksi u vremenski ograničenim uvjetima. U tekstu su prikazani rezultati analiza metrijskih osobina upitnika i to u tri različita uzorka ispitanika: a) učenici (N=458) II i III razreda gimnazije Juraj Baraković u Zadru (Takšić, 1998a), b) reprezentativni uzorak (N=834) srednjoškolaca u Zadru (Takšić, 1998b) i c) studenti (N=193) Sveučilišta u Osijeku (Mihaljević, 1999).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA