Pregled bibliografske jedinice broj: 134386
Odnos mjera emocionalne inteligencije i nekih osobina ličnosti
Odnos mjera emocionalne inteligencije i nekih osobina ličnosti // XIII Dani psihologije
Zadar, Hrvatska, 2002. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 134386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos mjera emocionalne inteligencije i nekih osobina ličnosti
(Relationship between emotional intelligence and some personality traits)
Autori
Čolović, Divna ; Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
XIII Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.05.2002. - 25.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; osobine ličnosti
(emotional intelligence; personality traits)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti odnos između emocionalne inteligencije (kompetentnosti) i nekih osobina ličnosti (empatije, aleksitimije, depresije, anksioznosti i percepcije osobne nekompetentnosti) i da li postoje razlike po spolu u emocionalnoj inteligenciji i njene tri skale. Ispitivanje je provedeno na uzorku učenika drugog i trećeg razreda gimnazije (N=127 ; 81 ženskog i 46 muškog spola). Rezultati su pokazali da su prve dvije skale empatije: skala empatičke brige i skala tendencije preuzimanja perspektive drugoga, su statistički značajno, pozitivno, povezane sa sve tri skale emocionalne inteligencije: skalom percepcije emocija, skalom sposobnosti izražavanja emocija i skalom sposobnosti upravljanja emocijama, kao i sa ukupnim rezultatom na upitniku emocionalne inteligencije. Sva tri faktora aleksitimije (poteškoće u identifikaciji emocija, poteškoće u opisivanju emocija i eksternalno orjentirano mišljenje), anksioznost i percepcija osobne nekompetentnosti su statistički značajno, negativno, povezani sa svim skalama emocionalne inteligencije, kao i sa ukupnim rezultatom na upitniku emocionalne inteligencije. Depresija je statističi značajno, negativno povezana sa trećom skalom emocionalne inteligencije &#8211 ; skalom sposobnosti upravljanja emocijama. Također se pokazalo da se djevojke i mladići značajno razlikuju unutar sva četiri kriterija emocionalne inteligencije. Djevojke postižu više rezultate na sve tri skale emocionalne inteligencije (skali percepcije emocija, skali sposobnosti izražavanja emocija i skali sposobnosti upravljanja emocijama) i imaju općenito veće ukupne rezultate na upitniku emocionalne inteligencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA