Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 134234

Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi


Takšić, Vladimir; Štokalo, Vesna; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi // Psihologijske teme, 11 (2002), 81-90 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 134234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi
(Prognostic validity of emotional intelligence (competence) for academic achievement)

Autori
Takšić, Vladimir ; Štokalo, Vesna ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 11 (2002); 81-90

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalna inteligencije; školski uspjeh
(emotional intelligence; academic achievement)

Sažetak
Popularna shvaćanja konstrukta uglavnom vrlo ambiciozno i nekritički navode pretpostavke da je emocionalna inteligencija u stanju objasniti većinu ostatka varijance školskog uspjeha, koju nije uspjela objasniti akademska inteligencija. Međutim, ozbiljniji pristupi koji se temelje na znanstvenoj metodologiji puno su skromniji u procjeni prognostičkih sposobnosti emocionalne inteligencije, a posebno ističu problem operacionalizacije, kao i načina ispitivanja samog konstrukta. Cilj ispitivanja je bio provjeriti odnos između akademske i emocionalne inteligencije (kompetentnosti), kao i prognostičke mogućnosti ovih varijabli u procjeni školskog (akademskog) uspjeha. Na uzorku od 179 gimnazijalaca primijenjeno je nekoliko testova akademske inteligencije iz baterije Kalifornijskog testa mentalne zrelosti, Test analize emocija i Upitnik emocionalne kompetentnosti, koji mjeri tri facete: uočavanje emocija kod sebe i drugih, izražavanje emocija i upravljanje svojim i tuđim emocijama. Rezultati su pokazali da postoji značajna i umjerena pozitivna korelacija između testova akademske i emocionalne inteligencije (sposobnosti analize emocija), ali ne i između testova i upitnika emocionalne kompetentnosti (inteligencije). Verbalni faktor akademske inteligencije i emocionalna kompetentnost su se (pored varijable spola ispitanika) pokazali značajnim prediktorima školskog uspjeha, ali su uspjeli objasniti tek skroman dio (14, 7%) njegove varijance.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009023

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Takšić, Vladimir; Štokalo, Vesna; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi // Psihologijske teme, 11 (2002), 81-90 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Takšić, V., Štokalo, V. & Kolić-Vehovec, S. (2002) Prognostička valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u školi. Psihologijske teme, 11, 81-90.
@article{article, author = {Tak\v{s}i\'{c}, Vladimir and \v{S}tokalo, Vesna and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2002}, pages = {81-90}, keywords = {emocionalna inteligencije, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {11}, issn = {1332-0742}, title = {Prognosti\v{c}ka valjanost emocionalne inteligencije (kompetentnosti) za uspjeh u \v{s}koli}, keyword = {emocionalna inteligencije, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, author = {Tak\v{s}i\'{c}, Vladimir and \v{S}tokalo, Vesna and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2002}, pages = {81-90}, keywords = {emotional intelligence, academic achievement}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {11}, issn = {1332-0742}, title = {Prognostic validity of emotional intelligence (competence) for academic achievement}, keyword = {emotional intelligence, academic achievement} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font