Pregled bibliografske jedinice broj: 134229
Socijalne vještine kao temelj ne/uspješne komunikacije
Socijalne vještine kao temelj ne/uspješne komunikacije // Media, Culture and Public Relations, 1 (2002), 2; 164-167 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 134229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne vještine kao temelj ne/uspješne komunikacije
(Social Skills as the Foundation for a Non/Successful Communication)
Autori
Klarin, Mira ; Vidaković, Josip
Izvornik
Media, Culture and Public Relations (1333-6371) 1
(2002), 2;
164-167
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
globalno komuniciranje; socijalne vještine; ponašanja
(global communication; social skills; behaviours)
Sažetak
U ovom radu globalna komunikacija kao temelj suvremenog turizma promatra se u svjetlu interpersonalne komunikacije odnosno stila interakcije. Cilj ovog istraživanja je utvrditi da li socijalne vještine uvjetuju stil interakcije. Pretpostavka je da pojedinci koji imaju razvijenije socijalne vještine, socijalno su i osjetljiviji i u svom ponašanju češće koriste prosocijalne oblike ponašanja, za razliku od pojedinaca koji imaju slabije razvijene socijalne vještine, koji su manje socijalno osjetljivi i koji koriste agresivan interakcijski stil. Rezultati korelacijske analize idu u prilog hipotezi o značajnoj povezanosti stila interakcije i nivoa razvoja socijalnih vještina. Rezultati regresijske analize upučuju na zaključak da nivo socijalnih vještina možemo predvidjeti upravo na osnovi ova dva oblika ponašanja, pri čemu je jedinstveni udio agresivnog ponašanja veći. Također, na osnovi analize varijance zaključujemo da djevojke češće koriste prosocijalno ponašanje, što ujedno znači da posjeduju veći nivo socijalnih vještina, za razliku od mladića koji češće koriste agresivno ponašanje i posjeduju manje socijalnih vještina. Ovim istraživanjem ukazali smo na važnost razvoja socijalnih vještina u funkciji razvoja sponatane, neagresivne. obostrano korisne globalne komunikacije koja stoji u funkciji razvoja humanog društva. Nužno je utvrditi da se razvoj socijalnih vještina događa upravo u najmlađoj dječjoj dobi. Stoga je preporuka da školske programe treba obogatiti sadržajima koji potiču i razvijaju intepersonalnu i interkulturalnu komunikaciju s ciljem razvoja globalne komunikacije kao uvjeta za razvoj globalnog turizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Information Science Abstracts
- Sociological Abstracts
- International Federation of Communication Association (Indicator C)
- Informatologia