Pregled bibliografske jedinice broj: 133931
Domska pedagogija: od teorije do odgojne prakse
Domska pedagogija: od teorije do odgojne prakse // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 190-202 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 133931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Domska pedagogija: od teorije do odgojne prakse
(Home Pedagogy: from Theory to Educational Practice)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002, 190-202
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse"
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.04.2002. - 19.04.2002
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
domska pedagogija; teorijska autonomnost; institucionalni odgoj; dom; odgajnik; odgajatelj
(home pedagogy; theoretical autonomy; institutional education; home; inmate; educator)
Sažetak
Određujući domsku pedagogiju kao znanstvenu pedagogijsku disciplinu koja proučava i unapređuje rad u domovima, ne možemo zanemariti njenu teorijsku autonomnost kroz predmetno-metodološku utemeljenost i povezanost s drugim pedagogijskim disciplinama. Kao i kod mnogih pedagogijskih disciplina, praksa je prethodila teorijskom utemeljenju, tako da domovi imaju dugu povijest, a njihovo mjesto i uloga relevantni su i danas. Cilj i sadržaj domske pedagogije određeni su teorijskim polazištima (znanstvenim, svjetonazornim, specifično pedagoškim...) društvenim mijenama i inovacijskim postignućima u domskoj praksi. To je jedan od razloga što je domska pedagogija danas (i u Hrvatskoj) utemeljena poglavito kao normativno-pedagogijska disciplina i često je isticana njena deskriptivna i praktična usmjerenost. Uz Hansenovu komparativnu analizu domskog, institucionalnog odgoja (neposredan rad s djecom, indirektan rad, planiranje, administrativne djelatnosti) i Fulcherov komparativni model, konceptualne i kurikularne osnove domskog odgoja mogu se strukturirati u kontekstu procesnih varijabli: dom, odgajanik(učenik), odgajatelj, okružje. Odgojna praksa u domovima pretpostavlja primjenu različitih teorijskih modela koji će se provoditi kroz demokratski, partnerski i pluralistički odnos.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA