Pregled bibliografske jedinice broj: 133741
Tematiziranje odnosa teorija - praksa u pedagogiji
Tematiziranje odnosa teorija - praksa u pedagogiji // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse : zbornik radova = Relationship pf pedagogical theory and pedagogic practice : collection of scientific papers / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 2002. str. 64-82 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 133741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tematiziranje odnosa teorija - praksa u pedagogiji
(Thematisation of the Relationship of Theory and Practice in Pedagogy)
Autori
Palekčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse : zbornik radova = Relationship pf pedagogical theory and pedagogic practice : collection of scientific papers
/ Rosić, Vladimir - Rijeka, 2002, 64-82
ISBN
953-6839-19-9
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.04.2002. - 19.04.2002
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odnos teorija-praksa
(relationship of theory and practice)
Sažetak
U radu su ukratko predstavljeni načini tematiziranja odnosa teorija-praksa u pedagogiji (primjerice: Herbartov pojam "pedagoškog takta", Schleiermacherovo shvaćanje o primatu prakse, Weingerovo trostupanjsko određenje pedagoške teorije, Schonovo shvaćanje "refleksivnog praktičara", Petzelov odnos znanja i držanja, različiti pokušaji profesionalizacije pedagoške djelatnosti i tematiziranje pojma implicitnog znanja) i kritički propitani - ponajprije glede doprinosa ovih modela spoznaji "pedagogškog". Autor ukazuje na pretpostavke za novo shvaćanje odnosa teorija i praksa u pedagogiji i pledira za dignitet i dalju izgradnju pedagogijske teorije (na primjeru odnosa poučavanja i učenja). U radu je ukazano i na neke posljedice različitog načina tematiziranja odnosa teorija-praksa u pedagogiji na poimanje pedagogije same, to jest na njezin znanstveni status i manjkavu morfologiju pedagogijskih pojmova te na posljedice koje se odnose na koncept i organizaciju studija pedagogije, posebice na ulogu pedagogijskih teorijskih znanja i izgradnju pedagogijskih kompetencija u obrazovanju nastavnika.
Izvorni jezik
Hrv-ger
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA