Pregled bibliografske jedinice broj: 133644
Dihotomije pedagogijske teorije i prakse u promjenama školstva
Dihotomije pedagogijske teorije i prakse u promjenama školstva // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 23-38 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 133644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dihotomije pedagogijske teorije i prakse u promjenama školstva
(Dichotomies of Pedagogical Theori and Practice in Chaning the School System)
Autori
Mijatović, Antun
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002, 23-38
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse"
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.04.2002. - 19.04.2002
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagogijska teorija i školska praksa; postkomunističko i tranzicijsko stanje u Hrvatskoj; školski sustav
(pedagogical theory and school practice; post-communist and transition state in Croatia; school system)
Sažetak
Rad problematizira nekoliko ključnih pitanja u odnosima pedagogijske teorije i školske prakse za konkretne uvjete današnjeg, postkomunističkog i tranzicijskog stanja u Hrvatskoj. Konstatira se da pitanje odnosa teorije i prakse danas ima sasvim drugačije značenje i sasvim drugačiji kontekst od odnosa teorije i prakse u monističkom socijalno-političkom sustavu. Navode se brojni indikatori za stanje pedagogijske teorije i stanje školske prakse kao i za njihov međusobni odnos. Zaključuje se da je provođenje promjena u školskom sustavu i sustavu odgoja i obrazovanja kritično razdoblje u kojem se bolje nego u drugim situacijama iskazuje stvarni odnos teorije i prakse i stvarni problemi u kvaliteti tog odnosa. Smisao analiziranja kritičnih točaka u odnosima pedagogijske teorije i školske prakse ima smisla ukoliko je uočena potreba njihovog međusobnog usaglašavanja i zajedničke odgovornosti za profesionalni ugled i stanje školstva u konkretnoj situaciji. Autor navodi da se u rješavanju brojnih dihotomija javlja ključni problem kriterija i arbitraže te sustav demokratskih institucija i procedura koje pružaju jamstvo demokratskim i pluralnim opcijama koje nude znanstevnici i praktičari.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA