Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 133501

Postmoderne paradigme u pedagogijskoj teoriji i praksi


Previšić, Vlatko
Postmoderne paradigme u pedagogijskoj teoriji i praksi // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 56-63 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 133501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Postmoderne paradigme u pedagogijskoj teoriji i praksi
(Postmodern Paradigms of Pedagogical Theory and Practice)

Autori
Previšić, Vlatko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse / Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002, 56-63

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse"

Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.04.2002. - 19.04.2002

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
postmoderna; paradigma; pedagogijska teorija i pedagoška praksa; kurikulum
(postmodernism; paradigm; pedagogical theory and pedagogic practice; curriculum)

Sažetak
U pristupu temi autor zapravo polazi "s kraja postmoderne" u hrvatskoj pedagogijskoj teoriji i odgojnoj praksi konstatacijom da je ona i u tome relativno "spori učenik". Pritom je praksa svakako davala više poticaja, nego su je slijedile teorijske interpretacije i objašnjenja. Zadržana u sustavu ideološkog jednoumlja i traženja "originalne socijalističke samoupravne pedagogije" naša je odgojna znanost ostala izvan tijekova višestruke glaobalizacije, kulturnog pluralizma, multikulturalizma, medijske povezanosti, kompjutorske (među)ovisnosti i svakovrsnog tehnološkog razvojnog buma što se događao u postmodernoj filozofiji, sociologiji, umjetnosti, kulturi i jednom općem znanstvenom i misaonom diskursu. Ili nova epoha i zabluda ; stara dilema i nedoumice, nova povijest ili strategija zaborava ; legitimnost i(li) dekonstrukcija postojećeg, sve su to provokativne sintagme postmoderne na koje treba i pedagoški odgovoriti. U otvorenom društvu koje ruši svakojake barijere traže se nazivnici zajedničkog funkcioniranja. Znanostima se otvaraju širine njihove istinske univerzalnosti. Otvorenom društvu treba slobodan odgoj ; aktivna i stvaralačka nastava i permanentno obrazovanje. Danas se sve više prakticira u teoriji i praksi odgoja shvaćanje da "govoriti o pedagogiji i odgoju znači govoriti o svemu" (J.Paul), često i svačemu, ne vodeći računa o tome da sloboda i otvorenost u društveno-humanističkim znanostima ne smije nikada izgubiti svoju osnovnu orijentaciju. Koja područja, polja, teorije, koncepti i praksa pedagogije i odgoj participirajućih znanosti, danas prevladavaju? Ako pođemo od toga da je cjelokupna postmoderna stvarnost jedan znanstveni konstrukt, onda je razumljiva heterogenost životne prakse kao svojevrsni izazov suvremenoj pedagogijskoj teoriji i praksi na pragu novih društvenih prelomnica. Novi filozofski, sociološki, antropološki i kulturološki pristupi životnoj stvarnosti dodaju pedagoškoj teoriji i praksi još i Aristotelovu poeziju smisla, svrhe i cilja.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatko Previšić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Previšić, Vlatko
Postmoderne paradigme u pedagogijskoj teoriji i praksi // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. str. 56-63 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Previšić, V. (2002) Postmoderne paradigme u pedagogijskoj teoriji i praksi. U: Rosić, V. (ur.)Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse.
@article{article, author = {Previ\v{s}i\'{c}, Vlatko}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {2002}, pages = {56-63}, keywords = {postmoderna, paradigma, pedagogijska teorija i pedago\v{s}ka praksa, kurikulum}, title = {Postmoderne paradigme u pedagogijskoj teoriji i praksi}, keyword = {postmoderna, paradigma, pedagogijska teorija i pedago\v{s}ka praksa, kurikulum}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Crikvenica, Hrvatska} }
@article{article, author = {Previ\v{s}i\'{c}, Vlatko}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {2002}, pages = {56-63}, keywords = {postmodernism, paradigm, pedagogical theory and pedagogic practice, curriculum}, title = {Postmodern Paradigms of Pedagogical Theory and Practice}, keyword = {postmodernism, paradigm, pedagogical theory and pedagogic practice, curriculum}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Crikvenica, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font