Pregled bibliografske jedinice broj: 133426
Interdisciplinarni karakter istraživanja u ekonomici naobrazbe
Interdisciplinarni karakter istraživanja u ekonomici naobrazbe // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 12 (2003), 1-2; 141-162 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 133426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarni karakter istraživanja u ekonomici naobrazbe
(The Interdisciplinary Character of Research in Education Economics)
Autori
Barić, Vinko
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 12
(2003), 1-2;
141-162
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
povijesni razvoj ekonomike naobrazbe; teorija ljudskog kapitala; jednakosti šansi u naobrazbi
(historical development of education economics; theory of human capital; equality of opportunities in education)
Sažetak
Autor u radu raspravlja o složenom fenomenu međuovisnosti u sustavu ekonomskih znanosti. Posebnu pozornost daje interdisciplinarnom karakteru istraživanja u ekonomici naobrazbe. Premda se termin "povijesni razvoj" teško može povezati s duljinom postojanja ekonomike naobrazbe, stajališta o međuovisnosti ostvarenog dohotka (bogatstva) i odgovarajućeg stupnja naobrazbe nacije nalazimo u radovima klasika ekonomske misli. Značajan zaokret u istraživanju ekonomike naobrazbe započinje pojavom teorije ljudskog kapitala. Uz analizu doprinosa naobrabe gospodarskom rastu, ova teorija naglašuje monetarne i nemonetarne koristi od nje. Naobrazba je oblik ljudskog kapitala: on je ljudski, jer postaje dio čovjeka, a kapital je izvor budućih zarada. Istaživanja u ekonomici naobrazbe u novije vrijeme usmjeruju se na nekoliko područja. Analiza se usmjeruje prema pitanju pravednosti i efikasnosti u financiranju naobrazbe. U tom smislu u većini zemalja postavlja se problem podjele trosškova naobrazbe između pojedinca i države, uz nužne instrumente postvarenja sintagme "jednakosti šansi u naobrazbi". Socijalizacija funkcije naobrazbe, kao sljedeće područje istraživanja u ekonomici naobrazbe, objašnjava međuovisnost durštvenih odnosa u naobrazbi i stanja na tržištu rada. U razvijenim tržišnim ekonomijama potrebno je učiniti značajne napore prema efikasnijem uključivanju svih školovanih pojedinaca u svijet rada. Završni dio rada obrađuje istraživačke napore hrvatskih znanstvenika na području ekonomike naobrazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100501
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Vinko Barić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus