Pregled bibliografske jedinice broj: 133203
Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?
Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? // Napredak (Zagreb), 143 (2002), 4.; 403-413 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 133203 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?
(Constructivism-a New Paradigm in Pedagogy?)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 143
(2002), 4.;
403-413
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Konstruktivizam; paradigma; konstruktivistički koncepti učenja i poučavanja; reforme obrazovanja; spoznajnoteorijsko didaktičko znanstveno gledište
(constructivism; paradigm; constructivist concept of teaching and learning; education reforms; scientific didactic viewpoint based on knowledge theory)
Sažetak
Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog učenja, koja u prvi plan ističe (ponajprije kognitivnu) samodjelatnost učenika. U radu se kritički analizira metodološka postavka pristaša tzv. konstruktivističke didaktike, prema kojoj se didaktički aranžmani u nastavi mogu izravno izvoditi iz konstruktivističke spoznajne teorije. Rezultati malobrojnih empirijskih istraživanja ne podržavaju postavke konstruktivizma u didaktici, odnosno njegovu obećavajuću učinkovitost u nastavi. Konstruktivizam nije nova paradigma u didaktici. Namjesto nekritičkog zastupanja ekstremnih gledišta u svezi s primatom poučavanja (instrukcije) i učenja (konstrukcije) - odnos poučavanja i učenja mora postati predmet znanstvenih didaktičkih istraživanja. Pedagogija, odnosno didaktika, treba se oslobađati svoje opsesije za teorijski nedomišljenim "inovacijama" pedagoške prakse i konačno zauzeti držanje znanosti prema spoznaji te prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts