Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 133203

Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?


Palekčić, Marko
Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? // Napredak (Zagreb), 143 (2002), 4.; 403-413 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 133203 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?
(Constructivism-a New Paradigm in Pedagogy?)

Autori
Palekčić, Marko

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 143 (2002), 4.; 403-413

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Konstruktivizam; paradigma; konstruktivistički koncepti učenja i poučavanja; reforme obrazovanja; spoznajnoteorijsko didaktičko znanstveno gledište
(constructivism; paradigm; constructivist concept of teaching and learning; education reforms; scientific didactic viewpoint based on knowledge theory)

Sažetak
Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog učenja, koja u prvi plan ističe (ponajprije kognitivnu) samodjelatnost učenika. U radu se kritički analizira metodološka postavka pristaša tzv. konstruktivističke didaktike, prema kojoj se didaktički aranžmani u nastavi mogu izravno izvoditi iz konstruktivističke spoznajne teorije. Rezultati malobrojnih empirijskih istraživanja ne podržavaju postavke konstruktivizma u didaktici, odnosno njegovu obećavajuću učinkovitost u nastavi. Konstruktivizam nije nova paradigma u didaktici. Namjesto nekritičkog zastupanja ekstremnih gledišta u svezi s primatom poučavanja (instrukcije) i učenja (konstrukcije) - odnos poučavanja i učenja mora postati predmet znanstvenih didaktičkih istraživanja. Pedagogija, odnosno didaktika, treba se oslobađati svoje opsesije za teorijski nedomišljenim "inovacijama" pedagoške prakse i konačno zauzeti držanje znanosti prema spoznaji te prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? // Napredak (Zagreb), 143 (2002), 4.; 403-413 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Palekčić, M. (2002) Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?. Napredak (Zagreb), 143 (4.), 403-413.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2002}, pages = {403-413}, keywords = {Konstruktivizam, paradigma, konstruktivisti\v{c}ki koncepti u\v{c}enja i pou\v{c}avanja, reforme obrazovanja, spoznajnoteorijsko didakti\v{c}ko znanstveno gledi\v{s}te}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {143}, number = {4.}, issn = {1330-0059}, title = {Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji and \#63;}, keyword = {Konstruktivizam, paradigma, konstruktivisti\v{c}ki koncepti u\v{c}enja i pou\v{c}avanja, reforme obrazovanja, spoznajnoteorijsko didakti\v{c}ko znanstveno gledi\v{s}te} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2002}, pages = {403-413}, keywords = {constructivism, paradigm, constructivist concept of teaching and learning, education reforms, scientific didactic viewpoint based on knowledge theory}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {143}, number = {4.}, issn = {1330-0059}, title = {Constructivism-a New Paradigm in Pedagogy and \#63;}, keyword = {constructivism, paradigm, constructivist concept of teaching and learning, education reforms, scientific didactic viewpoint based on knowledge theory} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font