Pregled bibliografske jedinice broj: 133115
Obrazovanje odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja : iskustvo i perspektiva razvijenih zemalja
Obrazovanje odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja : iskustvo i perspektiva razvijenih zemalja // Obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje / Kaplan, Anita ; Matijević Milan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2002. str. 305-316 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 133115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja : iskustvo i perspektiva razvijenih zemalja
(Education of the adult ina context of life long learning : experineces and perspective of the developped countires)
Autori
Pastuović, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje
/ Kaplan, Anita ; Matijević Milan - Zagreb : Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2002, 305-316
Skup
Međunarodna konferencija Obrazovanje odraslih u Republici Hrvatskoj u kontekstu cjeloživotnog učenja
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 14.02.2002. - 16.02.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; formalno učenje neformalno učenje; prosvjetna politika
(lifelong learning; formal learning; non-formal; informal learning; Education policy)
Sažetak
U radu se obrazovanje odraslih konceptualizira kao dio sustava cjeloživotnog učenja zbog čega reforma obrazovanja ne smije biti reducirana na reformu školsva. Obrazovanje odraslih snažno se afirmira otkako je cjeloživotno učenje u razvijenim zemljama postalo konceptualnim okvirom za vođenje suvremene prosvjetne politike. Prikazuje se zastupljenost školovanja mladih i neformalnog obrazovanja odraslih u razvijenim zemljama te smjernice provođenja prosvjetne politike. One se sastoje u priznavanju svih oblika učenja (formalnog, neformalnog i informalnog učenja), usmjernenosti edukacije na stjecanje novih temeljnih vještina, poboljštavanje dostupnosti svih oblika i stupnjeva obrazovanja mladima i odraslima, optimalnoj raspodjeli sredstava za cjeloživotno učenje te što boljoj suradnjih različitih ministarstva i socijalnih partnera u obrazovanju. Konstatira se da Hrvatska zaostaje u primjeni koncepcije cjeloživotnog učenja i integraciji obrazovanja odraslih u obrazovni sustav. Kako u Hrvatskoj nema potrebne upravljačke i razvojne infrastrukture u obrazovanju odraslih, što je preduvjet razvoja ovog područjka, predlže se uspostava najnužnijih upravljačkih tijela na nacionalnoj razinim, razvojnih institucija i njihovih prioritetnih zadataka te donošenje Zakona o obrazovanju odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100501
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Nikola Pastuović
(autor)