Pregled bibliografske jedinice broj: 132252
O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki)
O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki) // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 32 (2002), 3/4; 137-144 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 132252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki)
(On teacher talk in the foreign language classroom ( repeating an question and the use of pauses))
Autori
Čurković-Kalebić, Sanja
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 32
(2002), 3/4;
137-144
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strani jezik ; govor nastavnika ; prilagodbe ; ponavljanje pitanja ; stanka
(foreign language ; teacher talk ; adaptations ; repeating a question ; pause)
Sažetak
U radu se analiziraju dvije vrste prilagodbi u govoru nastavnika na satu stranog jezika: ponavljanje pitanja kao jedna od lingvističkih prilagodbi te uporaba stanke u govoru nastavnika kao jedna od paralingvističkih prilagodbi. Analiza se provodi na korpusu snimaka razrednog dijaloga na satovima engleskog jezika u hrvatskim školama. Rezultati analize pokazuju da je ponavljanje pitanja važna strategija nastavnikova govora jer 38% pitanja u analiziranom uzorku jesu ponovljenja pitanja. Funkcionalna analiza ponavljanja pitanja pokazuje da nastavnici najčešće ponavljanju pitanja kako bi privukli pozornost učenika, upozorili na netočnost u učenikovoj jezičnoj produkciji ili pak potaknuli učenika na komunikaciju. Učestalost stanke u govoru nastavnika ovisi o brzini njegova govora i dijelu nastavnog sata te o činjenici da li je nastavnik izvorni ili neizvorni govornik. Mjesto na kojem se rabi stanka ovisi o funkciji poteza koji prethodi odnosno koji slijedi. Tako se stanka najčešće rabi između poteza kojim nastavnik vrednuje učenikovu govornu produkciju i poticaja kojim potiče drugog učenika na komunikaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- Sociological Abstracts
- BL/LB Bibliographie Linguistique/Linguistic Bibliography
- Language Teaching Abstracts