Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 132252

O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki)


Čurković-Kalebić, Sanja
O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki) // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 32 (2002), 3/4; 137-144 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 132252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki)
(On teacher talk in the foreign language classroom ( repeating an question and the use of pauses))

Autori
Čurković-Kalebić, Sanja

Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 32 (2002), 3/4; 137-144

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
strani jezik ; govor nastavnika ; prilagodbe ; ponavljanje pitanja ; stanka
(foreign language ; teacher talk ; adaptations ; repeating a question ; pause)

Sažetak
U radu se analiziraju dvije vrste prilagodbi u govoru nastavnika na satu stranog jezika: ponavljanje pitanja kao jedna od lingvističkih prilagodbi te uporaba stanke u govoru nastavnika kao jedna od paralingvističkih prilagodbi. Analiza se provodi na korpusu snimaka razrednog dijaloga na satovima engleskog jezika u hrvatskim školama. Rezultati analize pokazuju da je ponavljanje pitanja važna strategija nastavnikova govora jer 38% pitanja u analiziranom uzorku jesu ponovljenja pitanja. Funkcionalna analiza ponavljanja pitanja pokazuje da nastavnici najčešće ponavljanju pitanja kako bi privukli pozornost učenika, upozorili na netočnost u učenikovoj jezičnoj produkciji ili pak potaknuli učenika na komunikaciju. Učestalost stanke u govoru nastavnika ovisi o brzini njegova govora i dijelu nastavnog sata te o činjenici da li je nastavnik izvorni ili neizvorni govornik. Mjesto na kojem se rabi stanka ovisi o funkciji poteza koji prethodi odnosno koji slijedi. Tako se stanka najčešće rabi između poteza kojim nastavnik vrednuje učenikovu govornu produkciju i poticaja kojim potiče drugog učenika na komunikaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070010

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Sanja Čurković-Kalebić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čurković-Kalebić, Sanja
O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki) // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 32 (2002), 3/4; 137-144 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Čurković-Kalebić, S. (2002) O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki). Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 32 (3/4), 137-144.
@article{article, author = {\v{C}urkovi\'{c}-Kalebi\'{c}, Sanja}, year = {2002}, pages = {137-144}, keywords = {strani jezik, govor nastavnika, prilagodbe, ponavljanje pitanja, stanka}, journal = {Strani jezici : \v{c}asopis za unapre\djenje nastave stranih jezika}, volume = {32}, number = {3/4}, issn = {0351-0840}, title = {O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika ( ponavljanje pitanja i uporaba stanki)}, keyword = {strani jezik, govor nastavnika, prilagodbe, ponavljanje pitanja, stanka} }
@article{article, author = {\v{C}urkovi\'{c}-Kalebi\'{c}, Sanja}, year = {2002}, pages = {137-144}, keywords = {foreign language, teacher talk, adaptations, repeating a question, pause}, journal = {Strani jezici : \v{c}asopis za unapre\djenje nastave stranih jezika}, volume = {32}, number = {3/4}, issn = {0351-0840}, title = {On teacher talk in the foreign language classroom ( repeating an question and the use of pauses)}, keyword = {foreign language, teacher talk, adaptations, repeating a question, pause} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • BL/LB Bibliographie Linguistique/Linguistic Bibliography
  • Language Teaching Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font