Pregled bibliografske jedinice broj: 131978
Razlike ponašanja djece viših razreda osnovnih škola i štićenika domova za odgoj u RH
Razlike ponašanja djece viših razreda osnovnih škola i štićenika domova za odgoj u RH // 6. znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Zagreb, Hrvatska, 2002. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 131978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike ponašanja djece viših razreda osnovnih škola i štićenika domova za odgoj u RH
(Differences in the behavior between senior classes elementary school children and residential home inmates)
Autori
Bašić, Josipa ; Koller-Trbović, Nivex
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
6. znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.10.2002. - 25.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nema
Sažetak
Područje ponašanja, posebno procjena rizičnih ponašanja i stupnja rizičnosti ponašanja učenika osnovnih škola, jedno je od područja na osnovu kojeg se procjenjuju rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladih. Na osnovi procjenjenog stupnja rizika određuju se oblici i razine preventivnih i drugih intervencija. U ovom radu staviti će se u relacije ponašanja djece viših razreda osnovne škole (12 škola u RH) s ponašanjima djece i mladih u centrima za odgoj i domovima za odgoj (13 u RH). Ponašanja djece i mladih procjenjivali su učitelji i odgajatelji pomoću upitnika "Reakcije i ponašanja" (Horvat i sur., modifikacija Kobolt, 1992), a koji su dio većeg istraživanju u sklopu znanstvenog projekta "Modeli intervencija u svrhu prevencije poremećaja u ponašanju djece, mladeži i odraslih u Republici Hrvatskoj". U radu se polazi od pretpostavke da će se ponašanja djece i mladih razlikovati i to na štetu djece i mladih u domovima za odgoj. Za utvrđivanje razlika ponašanja između dviju skupina ispitanika koristiti će se diskriminativna analiza. Ti rezultati koristit će se za elaboraciju moguće predikcije ponašanja djece i mladih u vremenima odrastanja te za postavljanje prijedloga preventivnih i rano interventnih mjera kao odgovora na izražavanje signala i početka rizičnih ponašanja za razliku od razvijenih poremećaja u ponašanju djece i mladih i tretmanskih intervencija koje slijede na kraju procesa razvoja devijantnosti, umjesto njihovog pravovremenog identificiranja i preveniranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb