Pregled bibliografske jedinice broj: 131828
Roditeljske metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece
Roditeljske metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece, 2002. (ostalo).
CROSBI ID: 131828 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljske metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece
(Parental meta-emotion and children's socio-emotional development)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja
Izvornik
Suvremena psihologija, 5, 2 , 319-321
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2002
Ključne riječi
roditeljske metaemocije; dječja psihosocijalna prilagodba
(parental meta-emotion; child's psychosocial adjustment)
Sažetak
U radu je dan kratak prikaz doktorske disertacije pod naslovom "Roditeljkse metaemocije i socijalno-emocionalni razvoj djece". Opisan je kratak teoretski uvod u istraživanja socijalno-emocionalnog razvoja djece te Gottmanov model metaemocija. Zatim je prikazan uzorak ispitanika (majke, očevi, djeca, odgajatelji) uključenih u istraživanje, varijable istraživanja te glavni rezultati provedenog istraživanja. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da djeca koja su sklona doživljavanju negativnih emocija i imaju slabo razvijene sposobnosti samokontrole, a čiji očevi ne uvažavaju njihove negativne emocije, majčina svjesnost emocija utječe na očevu svjesnost emocija, koja je onda povezana s djetetovim internaliziranim problemima i to jednim dijelom izravno, a jednim dijelom putem dimenzija djetetova temperamenta. Roditeljske metaemocije imaju značajniju ulogu kod djece nepovoljnijih osobina temperamenta, odnosno one koja imaju izraženiju negativnu afektivnost te slabije sposobnosti samokontrole. Na kraju se navode neke praktične implikacije ovog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194102
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)