Pregled bibliografske jedinice broj: 130269
Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje
Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje // 10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 2002. (poster, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 130269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje
(Intrinsic and extrinsic motivation and self-regulated learning)
Autori
Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka ; Raboteg-Šarić, Zora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 06.11.2002. - 09.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
motivacija za učenje; intrinzična i ekstrinzična orijentacija; samoregulirano učenje
(motivation for learning; intrinsic vs. extrinsic orientation; self-regulated learning)
Sažetak
Istraživanje je imalo za cilj ispitati mogu li se učenici klasificirati u različite grupe s obzirom na njihovu motivacijsku usmjerenost u učenju (motivacijska i informacijska komponenta) te ispitati kakav je odnos između motivacijskih orijentacija, školskog uspjeha i različitih komponenti samoreguliranog učenja (ciljna orijentacija, percipirana kontrola, strategije učenja, vrijednosti i samopoštovanje). U istraživanju je sudjelovalo 256 učenika petih i šestih razreda osnovne škole. Primijenjene su adaptirane verzije instrumenata za mjerenje intrinzične i ekstrinzične orijentacije u učenju (Harter, 1980) i komponenata samoreguliranog učenja (Niemivirta, 1996, 1998). Na temelju rezultata klaster analize utvrđene su četiri skupine učenika s obzirom na motivacijsku i informacijsku usmjerenost u učenju. U prvoj skupini su učenici koji su intrinzično motivirani i koji su ovisni o mišljenju i prosudbama učitelja, u drugoj su skupini učenici koji su visoko intrinzično motivirani i koji su nezavisni u svojim prosudbama, treća skupina uključivala je učenike koji su ekstrinzično motivirani i nezavisni od učitelja dok su u četvrtu skupinu klasificirani oni učenici koji su zavisni od mišljenja učitelja i ekstrinzično motivirani. Rezultati su pokazali da je intrinzična motivacija za učenje značajno pozitivno povezana sa samoreguliranim učenjem. Uz to, čini se da na ovom uzrastu ovisnost o učiteljima koji učenicima pokazuju što, kada i kako nešto učiniti ima pozitivne posljedice za intrinzično motivirane učenike. To je osobito bilo izraženo kod učenika koji su jako usmjereni na postignuće i koji su u većoj mjeri ovisni o učiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija