Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 130269

Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje


Rijavec, Majda; Miljković, Dubravka; Raboteg-Šarić, Zora
Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje // 10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 2002. (poster, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 130269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje
(Intrinsic and extrinsic motivation and self-regulated learning)

Autori
Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka ; Raboteg-Šarić, Zora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 06.11.2002. - 09.11.2002

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
motivacija za učenje; intrinzična i ekstrinzična orijentacija; samoregulirano učenje
(motivation for learning; intrinsic vs. extrinsic orientation; self-regulated learning)

Sažetak
Istraživanje je imalo za cilj ispitati mogu li se učenici klasificirati u različite grupe s obzirom na njihovu motivacijsku usmjerenost u učenju (motivacijska i informacijska komponenta) te ispitati kakav je odnos između motivacijskih orijentacija, školskog uspjeha i različitih komponenti samoreguliranog učenja (ciljna orijentacija, percipirana kontrola, strategije učenja, vrijednosti i samopoštovanje). U istraživanju je sudjelovalo 256 učenika petih i šestih razreda osnovne škole. Primijenjene su adaptirane verzije instrumenata za mjerenje intrinzične i ekstrinzične orijentacije u učenju (Harter, 1980) i komponenata samoreguliranog učenja (Niemivirta, 1996, 1998). Na temelju rezultata klaster analize utvrđene su četiri skupine učenika s obzirom na motivacijsku i informacijsku usmjerenost u učenju. U prvoj skupini su učenici koji su intrinzično motivirani i koji su ovisni o mišljenju i prosudbama učitelja, u drugoj su skupini učenici koji su visoko intrinzično motivirani i koji su nezavisni u svojim prosudbama, treća skupina uključivala je učenike koji su ekstrinzično motivirani i nezavisni od učitelja dok su u četvrtu skupinu klasificirani oni učenici koji su zavisni od mišljenja učitelja i ekstrinzično motivirani. Rezultati su pokazali da je intrinzična motivacija za učenje značajno pozitivno povezana sa samoreguliranim učenjem. Uz to, čini se da na ovom uzrastu ovisnost o učiteljima koji učenicima pokazuju što, kada i kako nešto učiniti ima pozitivne posljedice za intrinzično motivirane učenike. To je osobito bilo izraženo kod učenika koji su jako usmjereni na postignuće i koji su u većoj mjeri ovisni o učiteljima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0194102

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Rijavec, Majda; Miljković, Dubravka; Raboteg-Šarić, Zora
Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje // 10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 2002. (poster, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Rijavec, M., Miljković, D. & Raboteg-Šarić, Z. (2002) Intrinzična i ekstrinzična motivacija i samoregulirano učenje. U: 10. godišnja konferencija hrvatskih psihologa.
@article{article, author = {Rijavec, Majda and Miljkovi\'{c}, Dubravka and Raboteg-\v{S}ari\'{c}, Zora}, year = {2002}, keywords = {motivacija za u\v{c}enje, intrinzi\v{c}na i ekstrinzi\v{c}na orijentacija, samoregulirano u\v{c}enje}, title = {Intrinzi\v{c}na i ekstrinzi\v{c}na motivacija i samoregulirano u\v{c}enje}, keyword = {motivacija za u\v{c}enje, intrinzi\v{c}na i ekstrinzi\v{c}na orijentacija, samoregulirano u\v{c}enje}, publisherplace = {NP Plitvi\v{c}ka jezera, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rijavec, Majda and Miljkovi\'{c}, Dubravka and Raboteg-\v{S}ari\'{c}, Zora}, year = {2002}, keywords = {motivation for learning, intrinsic vs. extrinsic orientation, self-regulated learning}, title = {Intrinsic and extrinsic motivation and self-regulated learning}, keyword = {motivation for learning, intrinsic vs. extrinsic orientation, self-regulated learning}, publisherplace = {NP Plitvi\v{c}ka jezera, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font