Pregled bibliografske jedinice broj: 12994
Djetinjstvo u Agramu 1902-1903. M. Krleže i ideja djetinjstva
Djetinjstvo u Agramu 1902-1903. M. Krleže i ideja djetinjstva // Prvi hrvatski slavistički kongres II / Damjanović, Stjepan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 1997. str. 305-307 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 12994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djetinjstvo u Agramu 1902-1903. M. Krleže i ideja djetinjstva
(Childhood in Agram 1902-1903 by M. Krleža and idea of childhood)
Autori
Benčić, Živa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prvi hrvatski slavistički kongres II
/ Damjanović, Stjepan - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 1997, 305-307
Skup
Prvi slavistički kongres II
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dijete - umjetnik (analogije); osjetilna percepcija; metafizička skepsa 20. stoljeća
(child-artist (analogies); sensory perception; metaphysical scepticism of the twentieth century)
Sažetak
Krleža's concept of childhood should be analised in the context of an idea that was elaborated from Rousseau onward by different European thinkers and artists. According to this idea, the child lives in a special dimension of reality, intact by pragmatic interests and rational schemes and thus more authentic than the "worn out, fragmented and bare reality" of the adult world. Krleža, like his predecessors, is primarily interested in those aspects of the child's psyche that allow analogies with the artist (spontaneity, freedom from the repressive mechanisms of culture, tendency to play, acceptance of the world in the pureness of sensual perception, etc.), which, at the same time, contribute to fuller understanding of his artistic position.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA