Pregled bibliografske jedinice broj: 129702
Što nam govore pogreške u čitanju i pisanju?
Što nam govore pogreške u čitanju i pisanju? // 1. slovenski kongres logopedov z međonarodno udeležbo: Logopedija za vsa življenjska obdobja / Čepeljnik, Jana ; Globačnik, Bojana ; Grobler, Marinka, Jurček Strmšnik, Blažka ; Steiner, Majda (ur.).
Bled: Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana, 2003. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 129702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što nam govore pogreške u čitanju i pisanju?
(What do mistakes in reading and writing tell us?)
Autori
Vancaš, Mirjana ; Ivšac, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. slovenski kongres logopedov z međonarodno udeležbo: Logopedija za vsa življenjska obdobja
/ Čepeljnik, Jana ; Globačnik, Bojana ; Grobler, Marinka, Jurček Strmšnik, Blažka ; Steiner, Majda - Bled : Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana, 2003
Skup
1. slovenski kongres logopedov
Mjesto i datum
Bled, Slovenija, 19.03.2003. - 21.03.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje; pisanje; tiplogija pogrešaka
(reading; writing; mistakes tipology)
Sažetak
Utvrđivanje pogrešaka-broja i vrste-važan je parametar istraživačkoga i kliničkoga rada u području poremećaja čitanja i pisanja. Tipologija pogrešaka razrađena je za tzv. rasprostranjene jezike i pisane sustave, dok mnogi jezici i alfabeti, uključujući i hrvatski jezik i hrvatsku latinicu, nemaju potvrđene kategorije (na različitim razinama raščlambe) već su one empirijski određene i prihvaćene. Broj i odnos glas-slovo te osobitosti ostvarenja i pretvorbe unutar specigičnog sustava određuju pojavnost i vrstu pogrešaka. Stoga tipove jednoga sustava ne možemo jednostavno prenijeti u drugi. Iz ovih smo se razloga u našem istraživanju usmjerili na raščalmbu pogrešaka u čitanju i pisanju, kako bismo dobili smjernice za razradu tipova. Ujedno ćemo nastojati izdvojiti najučestalijep ogreške, pogreške osobite za dob, te tzv. specifične pogreške, što bi omogućilo i izdvajanje djece suspektne na disleksiju i/ili disgrafiju. Podaci prikupljeni čitanjem i pisanjem lista logatoma, smislenih riječi i teksta kod učenika od prvoga do trećega razreda polazična su točka analize. Za ispitanu djecu pokušat ćemo dati kvalitativni opis razina uspješnosti u ovim složenim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski