Pregled bibliografske jedinice broj: 129588
Pragmatički poremećaj kod djece
Pragmatički poremećaj kod djece, 2003., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 129588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pragmatički poremećaj kod djece
(Pragmatic disorder in children)
Autori
Krstulović, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.06
Godina
2003
Stranica
42
Mentor
Ljubešić, Marta
Ključne riječi
pragmatika; rani komunikacijski razvoj; dijagnostički kriteriji
(pragmatics; early communication development; diagnostic criteria)
Sažetak
Ovim istraživanjem pokušalo se dokazati da se pragmatičke poteškoće mogu uspješno dijagnosticirati od strane osoba koje su u dužem kontaktu s ispitanikom i to uz pomoć Liste za procjenu dječje komunikacije (Children˙s Communication Checklist) koju je izradila Bishop na osnovu ispitivanja djece s posebnim jezičnim teškoćama. U istraživanju smo kod četiri ispitanika dobili rezultate koji upućuju na određene pragmatičke poteškoće. Iako se ova lista ne može koristiti kao sredstvo za dijagnosticiranje, ipak može biti koristan smjerokaz za daljnja ispitivanja. Zadnjih deset godina pragmatika je postala jako važna tema u logopediji, međutim mnogo je nejasnoća o tome koje se poteškoće mogu okarakterizirati kao pragmatičke i koliko su one bitne logopedima. Postavlja se također problem određivanja radi li se primarno o lingvističkim, kognitivnim, socijalnim ili emocionalnim problemima, odnosno pitanje postoji li uopće pragmatički poremećaj ili se radi o manifestacijama drugih poznatih poremećaja kao što je autizam. Bitno je istaknuti potrebu poznavanja složenih pravila koja djeca usvajaju kako bi se mogla uspješno služiti jezikom u svim situacijama. Također je potrebno što više obratiti pažnju na pragmatiku u kliničkoj praksi kako bi se kreirali novi mjerni instrumenti koji će olakšati dijagnosticiranje i otvorio put novim rehabilitacijskim postupcima koji će unaprijeđivati interpersonalnu komunikaciju osoba s razvojnim jezično-govornim poremećajem.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013001
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marta Ljubešić
(mentor)