Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 129588

Pragmatički poremećaj kod djece


Krstulović, Marina
Pragmatički poremećaj kod djece, 2003., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 129588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pragmatički poremećaj kod djece
(Pragmatic disorder in children)

Autori
Krstulović, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.06

Godina
2003

Stranica
42

Mentor
Ljubešić, Marta

Ključne riječi
pragmatika; rani komunikacijski razvoj; dijagnostički kriteriji
(pragmatics; early communication development; diagnostic criteria)

Sažetak
Ovim istraživanjem pokušalo se dokazati da se pragmatičke poteškoće mogu uspješno dijagnosticirati od strane osoba koje su u dužem kontaktu s ispitanikom i to uz pomoć Liste za procjenu dječje komunikacije (Children˙s Communication Checklist) koju je izradila Bishop na osnovu ispitivanja djece s posebnim jezičnim teškoćama. U istraživanju smo kod četiri ispitanika dobili rezultate koji upućuju na određene pragmatičke poteškoće. Iako se ova lista ne može koristiti kao sredstvo za dijagnosticiranje, ipak može biti koristan smjerokaz za daljnja ispitivanja. Zadnjih deset godina pragmatika je postala jako važna tema u logopediji, međutim mnogo je nejasnoća o tome koje se poteškoće mogu okarakterizirati kao pragmatičke i koliko su one bitne logopedima. Postavlja se također problem određivanja radi li se primarno o lingvističkim, kognitivnim, socijalnim ili emocionalnim problemima, odnosno pitanje postoji li uopće pragmatički poremećaj ili se radi o manifestacijama drugih poznatih poremećaja kao što je autizam. Bitno je istaknuti potrebu poznavanja složenih pravila koja djeca usvajaju kako bi se mogla uspješno služiti jezikom u svim situacijama. Također je potrebno što više obratiti pažnju na pragmatiku u kliničkoj praksi kako bi se kreirali novi mjerni instrumenti koji će olakšati dijagnosticiranje i otvorio put novim rehabilitacijskim postupcima koji će unaprijeđivati interpersonalnu komunikaciju osoba s razvojnim jezično-govornim poremećajem.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013001

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Ljubešić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krstulović, Marina
Pragmatički poremećaj kod djece, 2003., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Krstulović, M. (2003) 'Pragmatički poremećaj kod djece', diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Krstulovi\'{c}, Marina}, year = {2003}, pages = {42}, keywords = {pragmatika, rani komunikacijski razvoj, dijagnosti\v{c}ki kriteriji}, title = {Pragmati\v{c}ki poreme\'{c}aj kod djece}, keyword = {pragmatika, rani komunikacijski razvoj, dijagnosti\v{c}ki kriteriji}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Krstulovi\'{c}, Marina}, year = {2003}, pages = {42}, keywords = {pragmatics, early communication development, diagnostic criteria}, title = {Pragmatic disorder in children}, keyword = {pragmatics, early communication development, diagnostic criteria}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font