Pregled bibliografske jedinice broj: 129298
Kako pretočiti iskustva u radu s djecom, stradalnicima rata, u djelotvornu praksu s djecom u mirnodopskim uvjetima
Kako pretočiti iskustva u radu s djecom, stradalnicima rata, u djelotvornu praksu s djecom u mirnodopskim uvjetima // Dijete i društvo - časopis za promicanje prava djeteta, 4 (2002), 1-2; 161-173 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 129298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako pretočiti iskustva u radu s djecom, stradalnicima rata, u djelotvornu praksu s djecom u mirnodopskim uvjetima
(Incorporating the Expirience from Working with Child Victims of War into Efficient Practice with Children in Peacetime Conditions)
Autori
Ajduković, Marina
Izvornik
Dijete i društvo - časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 4
(2002), 1-2;
161-173
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
djeca - stradalnici rata; ratna trauma
(children - victims of war; war trauma)
Sažetak
U radu je prikazan pregled razvoja programa pružanja psihosocijalne podršike i pomoći djeci stradalnicima rata kroz nekoliko faza: (1) razdoblje početka rata i spontanog uključivanja stručnjaka (1991. godina), (2)razdoblje uspostavljanja profesionalnog pristupa (1992.), (3) razdoblje složenih programa psihosocijalne pomoći (1993. do 1995. godina)i (4) razdoblje rada u zajednicama povratka (od 1995. do danas). Ukratko su navedena temeljna obilježja svake od navedenih faza. Analizirano je kako se iskustva i spoznaje u radu s djecom - stradalnicima rata mogu iskoristiti u radu s djecom koja odrastaju u rizičnim okolnostima u mirnodopsko vrijeme. Autorica se zalaže za stvaranje jedinstvene baze podataka koja bi ujedinjavala informacije o svim značajnijim programima psihosocijalne pomoći, tiskanim knjigama i priručnicima, rezultatima istraživanja koji su nastali kao odgovor stručnjaka na ratna stradanja djece. Tako bi se spoznaje stečene u Hrvatskoj mogle primijeniti za dobrobit djece drugdje u svijetu. Također je razmotreno na koji se način može nadopuniti Nacionalni program djelovanja za djecu u Republici Hrvatskoj kako bi bio što usklađeniji s potrebama djece ugrožene ratnim zbivanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA