Pregled bibliografske jedinice broj: 128360
Željezničko povezivanje grada Zagreba s dolinom rijeke Drave u 19. stoljeću
Željezničko povezivanje grada Zagreba s dolinom rijeke Drave u 19. stoljeću // 140 godina željeznice u Zagrebu : (1862. - 2002.) : zbornik znanstvenog skupa / Slukan-Altić, Mirela ; Bunijevac, Helena ; Petrić, Hrvoje ; Kolar, Mira ; Feletar, Dragutin (ur.).
Zagreb: Hrvatske željeznice : Zavod za arhivistiku, pomoćne povijesne znanosti i filmologiju Hrvatskog državnog arhiva, 2003. str. 65-74 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 128360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Željezničko povezivanje grada Zagreba s dolinom rijeke Drave u 19. stoljeću
(Railway Connection between Zagreb and the Valley of the Drava River in the 19th Century)
Autori
Petrić, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
140 godina željeznice u Zagrebu : (1862. - 2002.) : zbornik znanstvenog skupa
/ Slukan-Altić, Mirela ; Bunijevac, Helena ; Petrić, Hrvoje ; Kolar, Mira ; Feletar, Dragutin - Zagreb : Hrvatske željeznice : Zavod za arhivistiku, pomoćne povijesne znanosti i filmologiju Hrvatskog državnog arhiva, 2003, 65-74
Skup
Znanstveni skup Stočetrdeset godina željeznice u Zagrebu (1862-2002)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
željeznice; Zagreb; povezivanje; dolina rijeke Drave
(railways; Zagreb; connecting; the valley of the Drava River)
Sažetak
U članku se analizira pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave pretežito prema objavljenim, ali nedovoljno korištenim izvorima, koje je priredio Bernard Stulli te prema literaturi. Autor pitanje željezničkog povezivanja grada Zagreba s dolinom rijeke Drave nastoji staviti u širi kontekst procesa koji su se u 19. stoljeću odvijali na panonskom prostoru. Analizirani je put od prvog prijedloga gradnje pruge riječkog trgovca Andrije L. Adamića iz prosinca 1825. godine kao i brojni razovrsnii prijedlozi do izgradnje prve željezničke veze između grada Zagreba preko Križevaca i Koprivnice preko rijeke Drave do Budimpešte 1870. godine, kao i njenog daljnjeg razvitka. Također je pozornost usmjerena na planiranje i otvaranje druge željezničke veze grada Zagreba s dolinom rijeke Drave preko Zaboka do Varaždina i Čakovca 1886. godine. Otvaranjem tih dviju željezničkih prometnica dan je novi značaj prometnom povezivanju Zagreba s dolinom rijeke Drave. Zagreb je time dobio križišni željeznički značaj kao čvorište na važnim vezama između panonskog, jadranskog, podunavskog i alpskog prostora. Oba pravca su se vezala za šire željezničke mreže, a najveći je značaj bio povezivanje grada Zagreba preko doline rijeke Drave sa Budimpeštom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA