Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1283298

Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda


Toljanić, Ana
Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda, 2022., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1283298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda
(Packaging design using metaphor and its influence on product experience)

Autori
Toljanić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Grafički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2022

Stranica
51

Mentor
Dolić, Jurica

Ključne riječi
metafora ; ambalaža ; proizvod ; korisničko iskustvo ; vizualna interakcija
(metaphor ; packaging ; product ; user experience ; visual interaction)

Sažetak
U ovom radu obrađuje se metafora kao sredstvo komunikacije u oblikovanju ambalaže te njezin utjecaj na doživljaj ambalaže. Ambalaža je glavni nositelj informacija o proizvodu, a primjenom metafore, poruke mogu biti oblikovane na kreativniji način i ostaviti jači utisak na korisnika. Na odluku o kupnji, osim svjesno obrađenih informacija, utječu i podsvjesni elementi, dublje značenje i emocije koje proizvodi (ambalaža) bude u nama. Cilj implementacije metafore u dizajn ambalaže je upotpuniti korisničko iskustvo koje, ovisno o uspješnosti metafore, može biti pozitivno i poželjno, ali i negativno i prouzročiti odbijanje i neuspjeh. Metafora može vizualno suhoparan i nezanimljiv proizvod učiniti privlačnijim i podignuti percepciju kvalitete proizvoda na višu razinu. Svaka vizualna ili druga značajka proizvoda poput oblika, materijala, okusa/mirisa, interakcije i sl. može biti polazište za implementaciju metafore utvrđivanjem njezine izvorišne i ciljne domene. U istraživanju se obrađuju dva pristupa realizaciji metafore: na zatvorenoj ambalaži koja isključivo grafičkim elementima prenosi metaforičku poruku i na ambalaži u kojoj je prisutna vizualna interakcija između djelomično vidljivog proizvoda i ambalaže. Doživljaj ambalaže ispitan je subjektivnom evaluacijom ambalaže s varijacijama tipa metafore i ambalaže bez metafore.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jurica Dolić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Toljanić, Ana
Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda, 2022., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
Toljanić, A. (2022) 'Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda', diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Toljani\'{c}, Ana}, year = {2022}, pages = {51}, keywords = {metafora, ambala\v{z}a, proizvod, korisni\v{c}ko iskustvo, vizualna interakcija}, title = {Oblikovanje ambala\v{z}e primjenom metafore i njezin utjecaj na do\v{z}ivljaj proizvoda}, keyword = {metafora, ambala\v{z}a, proizvod, korisni\v{c}ko iskustvo, vizualna interakcija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Toljani\'{c}, Ana}, year = {2022}, pages = {51}, keywords = {metaphor, packaging, product, user experience, visual interaction}, title = {Packaging design using metaphor and its influence on product experience}, keyword = {metaphor, packaging, product, user experience, visual interaction}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font