Pregled bibliografske jedinice broj: 1283298
Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda
Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda, 2022., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1283298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje ambalaže primjenom metafore i njezin utjecaj na doživljaj proizvoda
(Packaging design using metaphor and its influence on product experience)
Autori
Toljanić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2022
Stranica
51
Mentor
Dolić, Jurica
Ključne riječi
metafora ; ambalaža ; proizvod ; korisničko iskustvo ; vizualna interakcija
(metaphor ; packaging ; product ; user experience ; visual interaction)
Sažetak
U ovom radu obrađuje se metafora kao sredstvo komunikacije u oblikovanju ambalaže te njezin utjecaj na doživljaj ambalaže. Ambalaža je glavni nositelj informacija o proizvodu, a primjenom metafore, poruke mogu biti oblikovane na kreativniji način i ostaviti jači utisak na korisnika. Na odluku o kupnji, osim svjesno obrađenih informacija, utječu i podsvjesni elementi, dublje značenje i emocije koje proizvodi (ambalaža) bude u nama. Cilj implementacije metafore u dizajn ambalaže je upotpuniti korisničko iskustvo koje, ovisno o uspješnosti metafore, može biti pozitivno i poželjno, ali i negativno i prouzročiti odbijanje i neuspjeh. Metafora može vizualno suhoparan i nezanimljiv proizvod učiniti privlačnijim i podignuti percepciju kvalitete proizvoda na višu razinu. Svaka vizualna ili druga značajka proizvoda poput oblika, materijala, okusa/mirisa, interakcije i sl. može biti polazište za implementaciju metafore utvrđivanjem njezine izvorišne i ciljne domene. U istraživanju se obrađuju dva pristupa realizaciji metafore: na zatvorenoj ambalaži koja isključivo grafičkim elementima prenosi metaforičku poruku i na ambalaži u kojoj je prisutna vizualna interakcija između djelomično vidljivog proizvoda i ambalaže. Doživljaj ambalaže ispitan je subjektivnom evaluacijom ambalaže s varijacijama tipa metafore i ambalaže bez metafore.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija