Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1283237

Samoprocjena kompetentnosti odgojitelja za rad u inkluzivnom vrtiću


Zrilić, Smiljana; Valjan Vukić, Violeta; Caktaš, Lidija
Samoprocjena kompetentnosti odgojitelja za rad u inkluzivnom vrtiću // 2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2) / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. 22, 18 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1283237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena kompetentnosti odgojitelja za rad u inkluzivnom vrtiću
(Self-assessment of educator competence in working in inclusive kindergartens)

Autori
Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Caktaš, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

ISBN
978-953-380-002-8

Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca s teškoćama ; inkluzija ; inkluzivni vrtić ; integracija ; kompetencije odgojitelja
(children with disabilities ; educator competences ; inclusion ; inclusion kindergarten ; integration)

Sažetak
Ustanove ranoga i predškolskoga odgoja su polazište inkluzije, a kvaliteta inkluzije ovisi o sudionicima inkluzivnog procesa pri čemu se naglasak stavlja na odgojitelje. Participacija odgojitelja u ostvarivanju inkluzije je ključna, a ovisi o stručnoj osposobljenosti, znanjima, te socijalnim kompetencijama. Odgojiteljski poziv ima mnogo sastavnica, a za kvalitetnu provedbu inkluzije iznimno je važan pozitivan stav prema djeci s teškoćama. U prvome su dijelu rada definirani pojmovi integracija i inkluzija. Nadalje, naglašavaju se kompetencije odgojitelja neophodne za rad u inkluziji. Brojna istraživanja pokazuju kako se mlađi odgojitelji procjenjuju kompetentnijima za rad u inkluziji. Tome, svakako pridonosi njihova razina obrazovanja, te kvaliteta visokoškolskih kurikuluma. Danas, naime odgojitelji završavaju sveučilišni petogodišnji studij. Osjećaju se kompetentnijima za rad s djecom s teškoćama, jer noviji kurikulumi visokoškolskih ustanova sadrže kolegije koji ih osposobljavaju za rad u inkluzivnom vrtiću. U radu će se prikazati rezultati istraživanja samoprocjene kompetentnosti odgojitelja za rad u inkluziji. Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 odgojitelja s područja Solina i Splita.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Violeta Valjan-Vukić (autor)

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hub.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana; Valjan Vukić, Violeta; Caktaš, Lidija
Samoprocjena kompetentnosti odgojitelja za rad u inkluzivnom vrtiću // 2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2) / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistraživački rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 2022. 22, 18 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Zrilić, S., Valjan Vukić, V. & Caktaš, L. (2022) Samoprocjena kompetentnosti odgojitelja za rad u inkluzivnom vrtiću. U: Velički, D. & Dumančić, M. (ur.)2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2).
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Valjan Vuki\'{c}, Violeta and Cakta\v{s}, Lidija}, year = {2022}, pages = {18}, chapter = {22}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, inkluzivni vrti\'{c}, integracija, kompetencije odgojitelja}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {Samoprocjena kompetentnosti odgojitelja za rad u inkluzivnom vrti\'{c}u}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, inkluzivni vrti\'{c}, integracija, kompetencije odgojitelja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {22} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana and Valjan Vuki\'{c}, Violeta and Cakta\v{s}, Lidija}, year = {2022}, pages = {18}, chapter = {22}, keywords = {children with disabilities, educator competences, inclusion, inclusion kindergarten, integration}, isbn = {978-953-380-002-8}, title = {Self-assessment of educator competence in working in inclusive kindergartens}, keyword = {children with disabilities, educator competences, inclusion, inclusion kindergarten, integration}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Zavod za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki rad u Bjelovaru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {22} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font