Pregled bibliografske jedinice broj: 1283232
Utjecaj strateškog menadžmenta na poslovanje malog poduzeća na primjeru Solane Nin
Utjecaj strateškog menadžmenta na poslovanje malog poduzeća na primjeru Solane Nin, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1283232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj strateškog menadžmenta na poslovanje malog
poduzeća na primjeru Solane Nin
(The impact of strategic management on the business
operations of small enterprise: the example of Nin
Saltworks)
Autori
Šalov, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
04.10
Godina
2019
Stranica
170
Mentor
Božena Krce Miočić
Ključne riječi
malo poduzeće, strateški menadžment, analiza okruženja, inovativnost, profitabilnost
(small enterprise, strategic management, environmental analysis, innovation, profitability)
Sažetak
Poduzetnička klima u Hrvatskoj danas nije na najboljoj razini, no poduzetničkih aktivnosti ne nedostaje unatoč tome što se više radi iz nužnosti nego iz uočenih prilika. Inovativnost je ključni čimbenik koji osigurava opstanak poduzeća i privlačenje što većeg mogućeg broja sve zahtjevnijih kupaca. Ono na današnjem tržištu ima veliku ulogu, pogotovo kad je riječ o malim i srednjim poduzetnicima jer im inovacije omogućavaju prepoznatljivost, privrženost kupaca i potencijalnu izgradnju konkurentske prednosti. No, nije inovativnost jedino što osigurava opstanak. U poduzeću moraju biti prisutni ljudi koji će znati koristiti pravilno resurse poduzeća, balansirati njihov utrošak ovisno o tržišnim prilikama te ih usmjeravati u one aktivnosti koje će davati najbolji rezultat za pomno identificirane korisnike proizvoda i/ili usluga poduzeća čime je moguće ostvariti veću zaradu te u skladu s time osigurati dobre financijske rezultate i sigurnost poslovanja. Cilj svakog poduzeća je da ono posluje profitabilno te u skladu s time vrhovni menadžment mora postaviti strategiju djelovanja na tržištu. Strateško planiranje i upravljanje predstavlja dugoročan i kontinuirani proces koji se temelji na analiziranju okruženja, a osim čimbenika iz okruženja i njihovog utjecaja na poslovanje važnu ulogu imaju i karakteristike vlasnika i upravitelja te osoba koje su zadužene za provođenje procesa strateškog menadžmenta. Od tri razine strateškog menadžmenta, u poslovanju malih poduzeća na čije poslovanje se ovaj rad bazirao, prisutne su uglavnom dvije razine zbog specifičnosti njihovog djelovanja. Istraživački dio rada odnosi se na studiju slučaja malog poduzeća koje je iskoristilo svoju tradicionalnu i nekonkurentnu proizvodnju za razvoj novog dijela poslovanja usmjerenog na turistička kretanja iskoristivši nepostojanje ekološkog proizvoda na tržištu i razvojem turističke atrakcije od proizvodnog dijela poduzeća. Korištenjem koncepta story tellinga i razvojem velikog broja raznovrsnih proizvoda koji su postali izvorni suveniri s visokom prodajnom cijenom u svojoj kategoriji proizvoda osigurao se veći izvor prihoda te u konačnici stabilnosti i profitabilnost poslovanja. Rezultati istraživanja utjecaja strateškog menadžmenta na poslovanje malog poduzeća pokazuju kako je eksterna i interna inovativnost ključni čimbenik u razvoju poslovanja jer se jedino tako mogu pratiti sve promjenjiviji tržišni trendovi i promjene u okruženju. Slučaj prikazuje važnost analiziranja unutarnjeg okruženja na temelju čega se pronalaze rješenja kako bi se slabosti poduzeća pretvorile u snage i iskoristile prilike iz okruženja, kao i prepoznavanje potreba kupaca te djelovanja na njihovu percepciju kako bi postali potrošači proizvoda i usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija