Pregled bibliografske jedinice broj: 1283197
Spremnost za implementaciju poduzetničkih kompetencija u odgojno - obrazovnom procesu kod odgojitelja, učitelja i nastavnika
Spremnost za implementaciju poduzetničkih kompetencija u odgojno - obrazovnom procesu kod odgojitelja, učitelja i nastavnika, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, ZADAR
CROSBI ID: 1283197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost za implementaciju poduzetničkih
kompetencija u odgojno - obrazovnom procesu kod
odgojitelja, učitelja i nastavnika
(Readiness for
implementation of entrepreneurial competencies in
the educational process among educators and
teachers)
Autori
Gal, Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
ZADAR
Datum
09.12
Godina
2015
Stranica
120
Mentor
Božena Krce Miočić
Ključne riječi
poduzeništvo, Hrvatska, Nacionalni okvirni kurikulum, učitelji
(entrepreneurship, Croatia, National Framework Curriculum, teachers)
Sažetak
Tema diplomskog rada je Spremnost za implementaciju poduzetničkih kompetencija u odgojno-obrazovnom procesu kod odgajatelja, učitelja i nastavnika. Rad se sastoji od dvije glavne cjeline. Prva cjelina odnosi se na teorijsku razradu teme, dok je u drugoj cjelini predstavljeno istraţivanje provedeno u svrhu pisanja ovo rada. Teorijska razrada teme sastoji se od teorijskih saznanja o poduzetništvu, te od opisa hrvatskog obrazovnog sustava i učenja za poduzetništvo koje se provodi kroz odgojno-obrazovni proces. Objašnjene su definicije poduzetništva i poduzetnika, navedene su ključne osobine uspješnih poduzetnika, kao i najpoznatiji tipovi poduzetnika i poduzetništva. Naveden je značaj poduzetništva u gospodarstvu Republike Hrvatske, ali i u cjelokupnom gospodarstvu Europske unije, čija je članica i Hrvatska. Ostala teorijska saznanja o poduzetništvu odnose se na poduzetništvo 21. stoljeća koje karakteriziraju mnogobrojne promjene. Temeljni dokument obrazovanja u Republici Hrvatskoj predstavlja Nacionalni okvirni kurikulum. Poduzetnička kompetencija dio je Nacionalnog kurikuluma. Njezino stjecanje trebalo bi se provlačiti kroz sve obrazovne procese i predmete. Bitan dokument za razvoj učenja za poduzetništvo je i Strategija učenja za poduzetništvo. Kao primjer dobre prakse učenja za poduzetništvo u Hrvatskoj moţe se istaknuti projekt Dječji tjedan poduzetništva. Poduzetnička kompetencija takoĎer je jedna od 8 ključnih kompetencija za razvoj cjeloţivotnog obrazovanja. Predmet primarnog istraţivanja je ispitivanje spremnosti za implementaciju poduzetničkih kompetencija u odgojno-obrazovnom procesu. Podaci su prikupljeni pomoću anketnih upitnika. U istraţivanju je sudjelovalo 135 ispitanika iz Varaždinske i Zadarske županije. Ispitanici su odgojitelji, nastavnici, učitelji, profesori, stručni suradnici i ravnatelji zaposleni u dječjim vrtićima, osnovnim ili srednjim školama. Učenje za poduzetništvo zastupljenije je u Varaţdinskoj nego u Zadarskoj ţupaniji. Većina ispitanika ne smatra se kompetentno za provoĎenje učenja za poduzetništvo, no voljeli bi postati kompetentni. TakoĎer, većina ispitanika pokazala je interes za usavršavanje s temom poduzetništva i poduzetničke kompetencije. Možemo zaključiti kako je potrebno provesti edukacije te osposobiti djelatnike odgojno-obrazovnih ustanova za prenošenje znanja o poduzetništvu. Na taj način bi se olakšala i omogućila implementacija poduzetničkih kompetencija u odgoj i obrazovanje
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru