Pregled bibliografske jedinice broj: 1283195
Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog aranžmana
Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog aranžmana, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, ZADAR
CROSBI ID: 1283195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog
aranžmana
(Impulsive purchase while choosing a travel package)
Autori
Franov, Lovre
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
ZADAR
Datum
30.09
Godina
2017
Stranica
113
Mentor
Božena Krce Miočić
Ključne riječi
ponašanje potrošača, impulzivna potrošnja, last minute ponude, turistička potražnja, proces donošenja odluke o kupnji
(consumer behaviour, impulsive purchase, last minute offers, tourist demand, purchase decision - making process)
Sažetak
Početkom dvadesetog stoljeća razvile su se dvije revolucionarne škole s ciljem objašnjavanja ponašanja pojedinaca – psihoanaliza i biheviorizam. Nedugo nakon prepoznati su komercijalni potencijali novih saznanja s područja psihologije. Ponašanje potrošača može se promatrati u dva različita, potpuno suprotna koncepta – potrošač kao rješavatelj problema te potrošač u potrazi za zadovoljstvom. Na samom početku kupačeve odluke su se promatrale kao potpuno racionalne, zanemarujući brojne faktore koji utječu na kupca tijekom procesa donošenja odluke o kupnji. Kako osobe nisu u mogućnosti u potpunosti ''izvagati'' pozitivne i negativne posljedice svake kupnje te uvidjeti komplicirane međuovisnosti svake kupnje, za neke se odlučuju potpuno spontano, gotovo bez ikakvog procesa obrade informacija prije same odluke o kupnji. Turistički proizvod je izrazito kompleksan pojam koji se sastoji od velikog broja međusobno povezanih usluga i/ili proizvoda. S obzirom na svoju kompleksnost često se kupuje preko posrednika – turističkih agencija i turoperatora. Turistički proizvod je često objekt upadljive potrošnje, a turisti su često vođeni mišljenju drugih prilikom donošenja odluke o putovanju. Razvoj modernih informacijskih tehnologija doprinio je smanjenju vremena za donošenje odluka o putovanju, a brojne last minute ponude omogućile su velike uštede za one najbrže. Donošenje odluke o putovanju u trenutku, što last minute ponude zahtijevaju od potrošača, savršene su za impulzivne potrošače. U svrhu opuštanja i razonode hedonistička impulzivna potrošnja je često zastupljena tijekom boravka u destinaciji. Primarno istraživanje je pokazalo nepostojanje povezanosti između dobne skupine i vremena potrebnog za planiranje putovanja te dobne skupine i važnosti određenih faktora značajnih za odabir turističke destinacije. Ispitani uzorak od 165 ispitanika pokazao je određenu tendenciju impulzivnoj potrošnji prema rezultatima na Rook i Fisherovoj skali impulzivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija