Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1283195

Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog aranžmana


Franov, Lovre
Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog aranžmana, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, ZADAR


CROSBI ID: 1283195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog aranžmana
(Impulsive purchase while choosing a travel package)

Autori
Franov, Lovre

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti

Mjesto
ZADAR

Datum
30.09

Godina
2017

Stranica
113

Mentor
Božena Krce Miočić

Ključne riječi
ponašanje potrošača, impulzivna potrošnja, last minute ponude, turistička potražnja, proces donošenja odluke o kupnji
(consumer behaviour, impulsive purchase, last minute offers, tourist demand, purchase decision - making process)

Sažetak
Početkom dvadesetog stoljeća razvile su se dvije revolucionarne škole s ciljem objašnjavanja ponašanja pojedinaca – psihoanaliza i biheviorizam. Nedugo nakon prepoznati su komercijalni potencijali novih saznanja s područja psihologije. Ponašanje potrošača može se promatrati u dva različita, potpuno suprotna koncepta – potrošač kao rješavatelj problema te potrošač u potrazi za zadovoljstvom. Na samom početku kupačeve odluke su se promatrale kao potpuno racionalne, zanemarujući brojne faktore koji utječu na kupca tijekom procesa donošenja odluke o kupnji. Kako osobe nisu u mogućnosti u potpunosti ''izvagati'' pozitivne i negativne posljedice svake kupnje te uvidjeti komplicirane međuovisnosti svake kupnje, za neke se odlučuju potpuno spontano, gotovo bez ikakvog procesa obrade informacija prije same odluke o kupnji. Turistički proizvod je izrazito kompleksan pojam koji se sastoji od velikog broja međusobno povezanih usluga i/ili proizvoda. S obzirom na svoju kompleksnost često se kupuje preko posrednika – turističkih agencija i turoperatora. Turistički proizvod je često objekt upadljive potrošnje, a turisti su često vođeni mišljenju drugih prilikom donošenja odluke o putovanju. Razvoj modernih informacijskih tehnologija doprinio je smanjenju vremena za donošenje odluka o putovanju, a brojne last minute ponude omogućile su velike uštede za one najbrže. Donošenje odluke o putovanju u trenutku, što last minute ponude zahtijevaju od potrošača, savršene su za impulzivne potrošače. U svrhu opuštanja i razonode hedonistička impulzivna potrošnja je često zastupljena tijekom boravka u destinaciji. Primarno istraživanje je pokazalo nepostojanje povezanosti između dobne skupine i vremena potrebnog za planiranje putovanja te dobne skupine i važnosti određenih faktora značajnih za odabir turističke destinacije. Ispitani uzorak od 165 ispitanika pokazao je određenu tendenciju impulzivnoj potrošnji prema rezultatima na Rook i Fisherovoj skali impulzivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Božena Krce (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Franov, Lovre
Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog aranžmana, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, ZADAR
Franov, L. (2017) 'Impulzivna potrošnja prilikom odabira turističkog aranžmana', diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, ZADAR.
@phdthesis{phdthesis, author = {Franov, Lovre}, year = {2017}, pages = {113}, keywords = {pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, impulzivna potro\v{s}nja, last minute ponude, turisti\v{c}ka potra\v{z}nja, proces dono\v{s}enja odluke o kupnji}, title = {Impulzivna potro\v{s}nja prilikom odabira turisti\v{c}kog aran\v{z}mana}, keyword = {pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, impulzivna potro\v{s}nja, last minute ponude, turisti\v{c}ka potra\v{z}nja, proces dono\v{s}enja odluke o kupnji}, publisherplace = {ZADAR} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Franov, Lovre}, year = {2017}, pages = {113}, keywords = {consumer behaviour, impulsive purchase, last minute offers, tourist demand, purchase decision - making process}, title = {Impulsive purchase while choosing a travel package}, keyword = {consumer behaviour, impulsive purchase, last minute offers, tourist demand, purchase decision - making process}, publisherplace = {ZADAR} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font