Pregled bibliografske jedinice broj: 1283185
Utjecaj online recenzija na kupovno ponašanje žena
Utjecaj online recenzija na kupovno ponašanje žena, 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, ZADAR
CROSBI ID: 1283185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj online recenzija na kupovno ponašanje žena
(The impact of online reviews on women's consumer
behavior)
Autori
Udovičić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
ZADAR
Datum
29.03
Godina
2023
Stranica
145
Mentor
Božena Krce Miočić
Ključne riječi
ponašanje potrošača, informacijsko komunikacijske tehnologije, word of mouth marketing, online recenzije, impulzivna potrošnja, žene
(consumer behavior, information and communication technologies, word-of-mouth marketing, online reviews, impulsive consumption, women)
Sažetak
Suvremeno ljudsko društvo i razvoj moderne civilizacije karakterizira visok stupanj dinamike, koji se povezuje sa rapidnim razvojem znanosti i modernih tehnologija. U to se ubrajaju i informacijsko-komunikacijske tehnologije, koje su uz pojavu interneta i društvenih medija omogućile razvoj modernog konzumerizma. To je utjecalo na to da se potrošači više ne percipiraju kao pasivni primatelji, već kao aktivni i participativni sudionici u procesu unaprjeđenja proizvoda, koji je olakšan interakcijom i suradnjom u virtualnim zajednicama. Napredak web 2.0 tehnologije i društvenih medija omogućuje dostupnost različitih prodajnih, kupovnih i komunikacijskih kanala te određuje nove trendove koji utječu na ponašanje potrošača. U tom kontekstu online recenzije sve više dobivaju na značaju jer imaju sposobnost jačanja stavova potrošača prema kupovini, a istovremeno utječu i na povjerenje korisnika prema web stranici ili web prodajnom mjestu na kojem je recenzija napisana. Recenzije kao takve spadaju u domenu elektroničkog word-of-mouth marketinga (WOMM) i djeluju kao eksterni stimulans koji utječe na ponašanje potrošača. Taj utjecaj ovisi o tome radi li se o prethodno definiranim proizvodima koje potrošač namjerava kupiti, odnosno o planiranoj kupnji ili se pak radi o kupnji koja nije planirana i koja sugerira da se potencijalno radi o devijantnom potrošačkom ponašanju. Jedan od čestih primjera takvog ponašanja jest impulzivna potrošnja koja je posljedica nepromišljene i brze kupovine potrošača sa svrhom ostvarivanja trenutnog zadovoljstva. Donošenje odluka o kupnji je složen proces koji predstavlja drugačije iskustvo za muškarce i žene, a u ovom radu provedeno je istraživanje utjecaja online recenzija na kupovno ponašanje žena. Rezultati istraživanja ukazuju na to da 93% žena čita online recenzije prije nego donesu konačnu odluku o kupovini, a 76% njih smatra kako je čitanje online recenzija postao neizostavan dio procesa donošenja kupovnih odluka. Većina ih također smatra (69%), da su pozitivne recenzije okidač koji potrošače navodi na impulzivne, nepromišljene odluke, iako je daljnjim ispitivanjem utvrđeno da žene u Hrvatskoj nemaju razvijene sklonosti ka impulzivnoj potrošnji vođenoj čitanjem recenzija, već kupuju razborito i racionalno, sukladno svojim potrebama i mogućnostima. Kupovne odluke više su vođene negativnim recenzijama što odražava dozu racionalnosti i suzdržanosti prilikom donošenja kupovnih odluka, dok se pozitivne recenzije percipiraju kao smjernice za procjenu alternativa , a ne kao kriterij donošenja konačne odluke o kupnji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija